Lid worden

Misschien heb je wel met een heel leuk schoolkorfbaltoernooi meegedaan, of miscchien ben je gewoon op zoek naar een sport. Het kan ook dat je van een vriendje of vriendinnetje over onze leuke vereniging hebt gehoord. Als je een keertje wilt proberen of korfbal bij je past kan dat bij ons. Je mag zonder kosten eerst een paar weken met ons meetrainen om te kijken of je het leuk vind.

Wil jij de korfbalsport komen proberen? Dan kun je bij ons een aantal gratis proeftrainingen meedoen. Stuur hiervoor een mailbericht met je naam, telefoonnummer en geboortedatum naar meetrainen@kvfortissimo.nlEr wordt dan contact opgenomen om te vertellen wanneer en met welk team je het beste kunt meetrainen.

Weet je al zeker dat je lid wilt worden van onze korfbalvereniging? Stuur dan een mailbericht naar ledenadministratie@kvfortissimo.nl. De ledenadministratie zorgt er dan voor dat je in bezit komt van ons inschrijfformulier en de benodigde informatie van de vereniging.

Fortissimo is een levendige en bruisende vereniging, prestatie en gezelligheid staan beiden hoog in het vaandel. De vereniging is in de laatste jaren fors gegroeid en heeft ruim 350 leden, waarvan ongeveer 160 jeugdleden en 190 seniorleden.

Het eerste speelt op het veld en in de zaal in de 2e klasse en het tweede in de reserve 3e klasse. Het derde en het vierde team spelen respectievelijk reserve 4e klasse en breedtekorfbal. In totaal zijn er 3 wedstrijdkorfbal teams en 3 teams komen uit in breedtekorfbal competitie, waaronder 2 midweekteams. Er is ook een recreantengroep die wekelijks traint en af en toe een toernooi speelt.

De jeugd bestaat uit 13 teams, waarvan 3 junioren ploegen. De A1, B1 en C1 komen alle drie uit in de 1e en 2e klasse. Overige jeugdteams spelen in de A-, B-, en C-categorie in de 2e klasse of in de breedtekorfbal. In de D-, E- en F-categorie kennen we geen wedstrijdkorfbal en spelen dus in de breedtekorfbal. Kinderen jonger dan 6 jaar kunnen iedere week trainen bij de kangoeroes.

De vereniging heeft zich ten doel gesteld om met de eigen spelers en jeugspelers die uit de eigen jeugd komen op een zo hoog mogelijk niveau te spelen. De verenigingsopbouw qua teams en leden leent zich hiervoor en aan de bijbehorende korfbal-kwaliteiten wordt steeds nauwkeuriger uitgewerkt. Fortissimo beschikt over een fantastisch sportpark met vier senioren kunstgrasvelden met volledig geïntegreerde belijningen voor de jeugd en een prachtige sporthal die tegen de kantine aan is gebouwd. Eén van de mooiste korfbalsportparken in midden-Nederland.

Heel veel informatie over Fortissimo is te vinden in dit boekje.

• Owen van de Veen