Vrijwilligersavond 2024 in teken van Fort-Robinson

Geplaatst 09-04-2024

Geplaatst door Johan Boer

Vrijwilligersavond 2024 in teken van Fort-Robinson

Het is bekend dat vrijwilligers een belangrijke plaats innemen binnen Fortissimo. Vrijwilligers zetten zich, elk op hun eigen wijze, in om onze vereniging te laten draaien. Het is goed ons te realiseren dat iedereen daardoor met veel plezier bij Fortissimo kan korfballen en een drankje kan nuttigen in de kantine, alhoewel het laatste onder druk komt te staan.

De vrijwilligers werden door het bestuur zaterdag 2 maart jl. beloond met een vrijwilligersavond als dank voor ieders inzet, tijdens het afgelopen jaar. Wie we dit jaar tijdens deze avond speciaal in ’t zonnetje wilden zetten was ‘de vrijwilliger van het jaar’: Tim van de Weert. Waarom Tim? Omdat hij als vrijwilliger op het park veel werk voor en achter de schermen verricht. Zo draagt hij binnen wedstrijdzaken zijn steentje bij, helpt bij het schoolkorfbal, zorgt ervoor dat alles binnen de competitie goed verloopt en dat er oefenwedstrijden gespeeld kunnen worden. Ook is Tim al een paar jaar lid en voorzitter van de Technische Commissie (TC). Met name in de Corona-perioden moest de TC onder zijn leiding alle zeilen bijzetten en veel schakelen tussen de opgelegde Corona-regels, het kunnen trainen en het spelen van het korfbalspelletje. Tim is naast dat hij veel overleg heeft met (selectie)leden, trainers en ouders, met regelmaat te zien op onze velden en ook ieder jaar weer druk met het werven en aanstellen van (hoofd) trainers. Zijn kracht is dat hij altijd gericht is op het ‘vullen van gaten’ en ‘het zoeken naar oplossingen’. Voor onze vereniging een waardevolle, onmisbare vrijwilliger!

Eigenlijk wilde Tim vorig jaar als stoppen als voorzitter van de TC, maar op verzoek van het bestuur heeft hij er toen nog een jaartje aan vast geplakt. Lastig als je zelf in de selectie speelt, maar hij heeft dit zo goed als mogelijk kunnen scheiden met zijn voorzitterschap. Helaas heeft hij aangegeven nu echt te stoppen met zijn TC-werk, maar natuurlijk bij Fortissimo betrokken blijft.

Tim was nog op vakantie in Bali tijdens de vrijwilligersavond, maar we hebben hem verrast met een felicitatie-filmpje namens de aanwezigen op de vrijwilligersavond. De uitreiking van de vrijwilligersbokaal zal op een ander moment plaats vinden. En Tim, wij hopen dat je nog lang bij onze vereniging betrokken zult blijven als speler én vrijwilliger!

De avond verliep verder super gezellig en er werd met elkaar ‘gestreden en gelachen’ tijdens het aangaan van de spelen van Fort-Robinson. De kantine was omgebouwd tot Robinsoneiland, met kampvuur, eilanddieren, trossen bananen en door de luidsprekers klonken de tune van Robinson om alvast in de sfeer te komen. De bijna veertig aanwezige vrijwilligers (fijn dat het 3de team nog later op de avond aansloot!) kregen bij binnenkomst een gekleurd lint, die bepaalde in welk team je ingedeeld was. Uiteindelijk werd de overwinning door team ‘Groen” gewonnen. Dit werd gevierd werd met een glas overwinningschampagne, bitterballen en een dansje om het te vieren.

Wij vonden het een gezellige avond, voor ons als bestuur een blijk van waardering voor iedereen die iets voor de vereniging doet.

PS Kon je er helaas niet bij zijn, maar ben jij ook een Fortissimo-vrijwilliger? Natuurlijk ook jij bedankt voor je inzet van het afgelopen jaar! Kom je volgend jaar ook?

Groeten, het bestuur.

• Karan Singh