Bestuurlijk Natuurlijk Oktober 2023

Geplaatst door Guus Langemeijer

Categorie Bestuur

Kangoeroedagen
Op vrijdag 22 september stond de 1e Giga Kangoeroedag ooit bij Fortissimo op de planning. In drie rondes zijn drie scholen met in totaal 250 kinderen bij ons langs geweest om deel te nemen. De kinderen gingen in groepjes langs spelletjes waar onze vrijwilligers al klaar stonden om ze op te vangen en ze te helpen, naast de spelletjes was er ook ruimte voor een pauzeronde en een springkussen ronde. Wat hadden we prachtig weer en wat waren de kinderen (en juffen, meesters en ouders) enthousiast.
Dit gaven we op zaterdag 23 september een goed vervolg met een open inloop tussen 10.00-12.00 uur. Om 09.30 stonden de eerste enthousiaste kinderen en hun ouders al op de stoep, wat leuk! Tijdens de inloop kregen de kinderen na ontvangst over de rode loper een bingokaart uitgereikt en konden ze zelf langs de spelletjes gaan om bij elk spelletje een stempel op de bingokaart te verdienen. Een heuse stormbaan zorgde voor extra vertier en de kinderen werden prachtig geschminkt door Maaike van Maaike's magie. Ook deze ochtend was ondanks de regen (vanaf 11.00 uur) een succes waarbij we ongeveer 60 kinderen en hun ouders hebben mogen verwelkomen!
Afgelopen week trainde er al een aantal nieuwe kinderen mee bij de F en bij de kangoeroes. Het bestuur bedankt de kangoeroecommissie en alle vrijwilligers voor de goede organisatie tijdens deze topdagen.

Traject Meer Vrijwilligers in Korte Tijd – MVKT
Vrijwilligers zijn onmisbaar voor de sportverenigingen. Omdat het steeds moelijker is om vrijwilligers te vinden heeft stichting Pulse, Sportservice gevraagd om de sportverenigingen hierbij te helpen. Dinsdag 26 september was de aftrap met een algemeen praatje wat het traject inhoudt. Er volgen nog twee bijeenkomsten op maandag 23 oktober en maandag 20 november. In het kort komt het erop neer dat geïnventariseerd gaat worden welk potentieel er bij leden en ouders van jeugdleden aanwezig is. Sportservice heeft hiervoor een aantal modules ontwikkeld welke in de komende twee avonden worden besproken. Geadviseerd wordt om een werkgroepje van 2 tot 4 personen te vormen. Graag komen wij in contact met leden / ouders van leden die hierin willen participeren. Voor informatie, stuur een mail naar bestuur@kvfortissimo.nl

Gezocht wordt een trainer/coach voor S2
Ondanks  alle inspanningen van de laatste maanden is het tot op heden niet gelukt om een trainer/coach voor Senioren 2 te vinden. Wij zijn heel blij dat Henk, Kitty en Moniek tijdelijk het coachen op zich hebben genomen. Laat niet onverlet dat we nog steeds op zoek zijn naar een trainer/coach. Voor suggesties, ideeën en mogelijke oplossingen, neem contact op met het bestuur. Wie weet zit hier de gouden tip bij.

Coördinator Eindfeest
André heeft te kennen gegeven dat hij hiermee gaat stoppen. Alhoewel het nog even duurt voordat het eindfeest zich aandient zijn we nu wel op zoek naar een vervanger voor hem. Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met André zelf of met Jan Rutten.