Bestuurlijk Natuurlijk Maart 2023

Geplaatst door Guus Langemeijer

Categorie Bestuur

Barpersoneel gezocht
Na een korte voorjaarsvakantie beginnen we zaterdag weer met het laatste deel van de zaalcompetitie. Nog vier weekenden en dan mogen we weer naar buiten. Voordat het zover is willen we de zaalperiode nog gezellig afsluiten in onze kantine, wat alleen kans van slagen heeft als voldoende vrijwilligers zich aanmelden. En juist daar ontbreekt het helaas nog aan. Op verzoeken om een bardienst te draaien komen te weinig positieve reacties, veel ouders en leden hebben zo hun valide redenen om geen dienst te hoeven draaien. Maar wat wordt het een ongezellige boel als we na het spelen niet kunnen nagenieten in onze kantine onder het genot van een drankje en hapje. Fortissimo staat bekend als een gezelligheidsvereniging, mede daarom hebben we een stabiel ledenaantal.
We gaan er nog steeds van uit dat we het met elkaar moeten doen, vandaar nogmaals een oproep om zo af en toe een bardienst te draaien. Vrijwilligerswerk is helaas niet zonder verplichtingen.
Mochten er leden of ouders van leden suggesties hebben hoe onze zoektocht naar barpersoneel meer vruchten kan afwerpen dan houdt de kantinecommissie zich van harte aanbevolen, mondeling of via de mail kantinecommissie@kvfortissimo.nl  Spreek elkaar aan in alle contacten, het bestuur en/of kantinecommissie kunnen dit niet alleen, nog steeds blijft het gezegde, ik kan het niet genoeg herhalen, we doen het met elkaar.

Koningsdag
Aan een jarenlange traditie komt helaas een einde. Zoals aangegeven in het laatste jaarverslag zou koningsdag 2023 voor een aantal van de vaste bemanning, waaronder ikzelf, de laatste keer worden om dit te organiseren. Een nieuwe generatie zou moeten opstaan. Zover gaat het helaas niet komen. Waar wij altijd met de YVO hebben samengewerkt, hebben zij laten weten hiermee te gaan stoppen. Belangrijkste argument was dat zij de organisatie niet rond konden krijgen, mede door het vele werk wat hiermee gemoeid is en het onvoorspelbare weer. Jammer, maar het is niet anders. We kunnen terugkijken op een mooi tijd op de Molenstraat, welke plek definitief afgevallen is met de komst van de nieuwbouw.

Vrijwilligersfeest zaterdag 13 mei
Mocht je de datum nog niet in de agenda gezet hebben, dan hierbij een reminder. Het bestuur is al volop bezig met de invulling voor een gezellige avond !

• Rick de Kuijer