Stand van zaken i.v.m. tijdelijke opvang vluchtelingen

Geplaatst 02-12-2022

Geplaatst door Johan Boer

Categorie Bestuur

Inmiddels is het nieuws dat IJsselstein vluchtelingen gaat opvangen in de Oever vanaf 12 december een beetje ingedaald en wordt er hard gewerkt door verenigingen en ook zeker door de gemeente om dit in goede banen te leiden.

Naast het regelen van de opvang zelf is het regelen van vervangende zaalcapaciteit een grote klus. Niet alleen wij, maar ook Shot, diverse scholen en nog een aantal verenigingen / clubs maken gebruik van de Oever. We zijn in nauw overleg met de gemeente en we zien dat ze hun best doen, maar er is nog geen definitieve oplossing.

Wat wel goed nieuws is is dat we, voor zover we nu weten, gebruik kunnen blijven maken van onze kantine. Alhoewel het niet echt passend is om feesten te organiseren terwijl er naast de kantine vluchtelingen verblijven kunnen bijvoorbeeld de kaartavonden en het kijken naar voetbal wel doorgang vinden. Als blijkt dat in de vervangende zaal geen horeca beschikbaar is zouden we eventueel over een derde helft in onze kantine kunnen nadenken.

Al met al nog niet zo heel veel concreet nieuws, maar ik heb er goede hoop op dat we hier samen met de gemeente uitkomen. Als er meer nieuws is zullen wij dat zo snel mogelijk communiceren.

Namens het bestuur,
Johan