Fortissimo F2 is ongeslagen veld-kampioen!!

Geplaatst 27-06-2022

Geplaatst door Mirte ter Horst

Categorie Wedstrijden

Onze F2 is kampioen!!

We zijn het seizoen begonnen met 5 kinderen Quinne, Felix, Jill, Wiebe en Leon. Al snel kwamen Mara en Nila erbij. Eigenlijk was het voor iedereen zijn eerste echte seizoen aangezien we vorig jaar niet zo veel wedstrijden hebben gespeeld door corona.

We moesten nog groeien als team en in de zaal liep het nog niet super goed. Tot we weer op het veld kwamen! Dalto en Nova hadden we al in de zaal gehad, en helaas van verloren, maar de rest was allemaal nieuw en we schatten van tevoren in dat dit best wel ons seizoen zou kunnen worden.

En ja hoor! De eerste wedstrijd werd gewonnen met 4-8 tegen Nova! Waar we in de zaal twee keer van hadden verloren. Daarna wonnen we met 10-7, 12-4 en 4-7.
Tijdens de wedstrijd tegen Victum uit (die we wonnen met 4-18) kwamen we erachter dat Dalto, de nummer 2 uit onze poule, had verloren. Hierdoor waren we dus al zeker van het kampioenschap want bij verlies waren we gedeeld kampioen. De voorbereidingen bij de ouders waren in gang gezet.

Er werd een spandoek gemaakt, een box met muziek geregeld en iedereen had gezorgd dat er zo veel mogelijk publiek was! Het was gezellig langs de zijlijn en de sfeer zat er goed in!

We begonnen goed aan de wedstrijd, toch kwamen we een paar keer achter maar doordat we rustig bleven overspelen en allemaal goed bij onze tegenstander bleven wisten we steeds weer gelijk te komen. In de laatste 10 minuten lukte het allemaal en uiteindelijk wonnen we met 11-8! Na een zaalseizoen waarbij we maar één keer hebben gewonnen, zijn we in dit veldseizoen ongeslagen kampioen geworden!
Een verdiende prestatie na dit harde werken!

Lysan en ik (Mirte) zijn super trots op alle kids hoe ze zijn gegroeid in dit seizoen, zowel op korfbal gebied maar ook met elkaar zijn ze echt een team geworden!

• Cees Vink