Koningsdag 2022

Geplaatst 03-05-2022

Geplaatst door Guus Langemeijer

Categorie Darten

Koningsdag 2022 zag er voor Fortissimo anders uit dan voorgaande edities. Waar in het verleden de Molenstraat druk bevolkt was door Fortissimo en de IJVO was het daar nu een oase van rust. Bij mijn wandeling door de binnenstad zag ik leden die vertwijfeld rond liepen, op zoek waren naar de bakkraam van Fortissimo, het koningsdag gevoel van weleer misten. Hoe kon het zo gebeuren.

Om bij het begin te beginnen, halverwege maart werden wij pas gebeld door het oranje comité voor een kick-off meeting op 24 maart. Het grootste probleem was niet zozeer het tijdsbestek waarbinnen alles moest worden georganiseerd maar de plek waarover nog geen duidelijkheid was! De Molenstraat was geen optie meer vanwege de renovatie aldaar. De Schuttersgracht dan ter hoogte van de Action, maar die plek was voor zowel de YVO als Fortissimo geen optie. Wij hadden aangegeven dat het terrein bij het kasteel de enige optie was, temeer omdat daar genoeg ruimte aanwezig is voor speelgelegenheid voor de jeugd wat voor beide verenigingen een voorwaarde is. Helaas was het terrein daar al vergeven en hadden wij het nakijken. Al met al verdient dit geen schoonheidsprijs en dit zal ongetwijfeld nog met de Oranjevereniging besproken worden.

Tevens wil ik van de gelegenheid gebruik maken om het volgende onder de aandacht te brengen. In 2012 heb ik de organisatie van koningsdag overgenomen van Marianne van Schaik. Ik heb dit altijd met heel veel plezier gedaan mede doordat ik de laatste jaren een beroep kon doen op een vaste groep bakkers. Maar ook omdat het een uniek gebeuren is waar iedereen jong en oud een gezellige middag aan beleven. Voor mij persoonlijk en voor sommige bakkers is de tijd aangebroken om het stokje over te geven. Als we groen licht krijgen voor een plek bij de kasteeltoren willen we nog één keer knallen om er iets moois van te maken. Voor mij is het in ieder geval daarna afgelopen. Je raadt het al we zijn dus op zoek naar opvolgers, iemand die de organisatie op zich wil nemen en leden die heel goed hamburgers kunnen bakken. Ik hoop dat er in de komende tijd genoeg aanmeldingen komen voor deze fantastische job zodat we jullie op gepaste wijze kunnen inwerken. Het zou jammer zijn als zo’n rijke traditie verloren zou gaan!