Promotie naar de tweede klasse voor Fortissimo 1!

Geplaatst 20-04-2022

Geplaatst door Tim van der Weert

Categorie Wedstrijden

Afgelopen zaterdag stond de tweede promotiewedstrijd op het programma voor Fortissimo 1 om te promoveren naar de tweede klasse. Na de overwinning van vorige week, waardoor we eigenlijk met een 2-0 voorsprong startten, waren we er helemaal klaar voor om het karwei af te maken. De zaal zat, zoals altijd, stampvol en na wat confetti kon de wedstrijd beginnen.

We schoten uit de startblokken en stonden na enkele minuten al op een 4-0 voorsprong. KCD 1 wist echter weer terug te komen, onder andere door twee strafworpen. Dit weerhield Fortissimo 1 er niet van om gewoon mee te blijven scoren om uiteindelijk met een lichte voorsprong (10-9) de rust in te gaan.

De tweede helft veranderde niet veel aan het scorebeeld; Fortissimo 1 liep steeds 2 á 3 punten uit, waarna KCD 1 het gat weer wist te dichten. Met een lichte voorsprong en nog enkele minuten op de klok was iemand in vak F al zo zeker van de promotie dat er een confettikanon afging.

Door gecontroleerd te verdedigen en lange aanvallen te spelen wisten we in de laatste fase de controle te houden over de wedstrijd. Ondanks een discutabele laatste goal van KCD 1, die de eindstand op 16-17 bepaalde, had Fortissimo 1 de eerste wedstrijd een kleine marge opgebouwd die genoeg was om de overall winnaar te zijn van de twee promotiewedstrijden. Hierdoor zal Fortissimo 1 volgend jaar in de zaal wedstrijden gaan spelen in de TWEEDE KLASSE!

We willen alle supporters heel erg bedanken voor hun aanwezigheid en support, zowel bij de thuis- als uitwedstrijden, en hopen jullie allemaal weer aankomende zaterdag te zien op het veld, waar we om 15.30 uur zullen spelen tegen Haarlem 1.

Namens Fortissimo 1
Jelmer