Ondanks 12 stippen tegen toch winst

Geplaatst 14-04-2022

Geplaatst door Rody van Houten

Categorie Wedstrijden

Afgelopen zaterdag was het tijd voor de eerste promotiewedstrijd voor Fortissimo 1 om ook in de zaal te kunnen promoveren naar de tweede klasse.

Aangezien de scheidsrechter al geruime tijd had afgezegd maar niemand dit leek te weten moest er last minute nog een scheidsrechter door KCD geregeld worden. Hierdoor begon de wedstrijd uiteindelijk een half uur later.

Gelukkig leek het Fortissimo niet te storen en kwamen ze direct met 0-2 voor. Ondanks het sterke begin kwam KCD direct terug en met o.a. twee strafworpen en een vrije bal zelfs op een 5-2 voorsprong. Gedurende de eerste helft kwam Fortissimo langzaam weer dichterbij en hierdoor gingen we met 9-9 de rust in.

Na de rust bleven KCD en Fortissimo vrijwel gelijk. Af en toe 1 of 2 doelpunten verschil, maar dit werd dan direct weer ingehaald. Door herhaaldelijke en ongelooflijke fouten van de scheids bleef de wedstrijd enorm spannend en werden er zelfs twee onterechte gele kaarten uitgedeeld aan Fortissimo.

Gelukkig bleef Fortissimo sterk korfballen en konden we de wedstrijd dankzij schoten van Maureen en Silvy afsluiten met een 19-21 winst voor Fortissimo!

Komende zaterdag is de alles beslissende return in IJsselstein! Fortissimo begint dus met een voorsprong en met een volle zaal en een scheids van de bond kan het niet anders dan een mooie wedstrijd worden!

Iedereen is zaterdag van harte welkom, met om 13:00 de A1, om 15:00 S2 en om 17:00 S1 met de laatste zaalwedstrijd van dit seizoen!

• Cees Vink