Grote stap richting promotiewedstrijden voor Fortissimo 1!

Geplaatst 25-03-2022

Geplaatst door Tim van der Weert

Categorie Wedstrijden

Afgelopen zaterdag stond de tweede streekderby tegen Koveni 1 in ’t Veerhuis op het programma. Hier was echter vrij weinig van te merken door het grootschalig aantal supporters en het altijd aanmoedigende vak F dat meegereisd was naar Nieuwegein.

In het begin van de wedstrijd had Fortissimo het zwaar om onder de druk van Koveni uit te komen, wat leidde tot een 7-2 achterstand na 17 minuten spelen. We lieten ons echter niet kennen en wisten met een stip van Jelmer en Rody, gevolgd door goals van Maureen en Fleur, weer helemaal terug te komen in de wedstrijd. Dit resulteerde in een 8-6 ruststand.

In de tweede helft waren we erop gebrand om door te stomen en de winst naar ons toe te trekken. Het verschil in goals werd echter nooit groter dan drie, waardoor beide teams gedurende de hele tweede helft gewaagd aan elkaar bleven. Met een stand van 17-14 en nog 10 minuten op de klok, wisten we dat we tot het gaatje moesten gaan. Door het uitstekende verdedigende werk en een schot van Maureen en Jelmer kwamen we steeds dichter bij de gelijkmaker. In de ‘dying seconds’ schoot Jasper de bal erin en bepaalde de eindstand op 17-17.

Door dit puntje is een grote stap richting de promotiewedstrijden gezet. Bij een overwinning aankomende zaterdag tegen RDZ 1 zijn we namelijk zeker van de tweede plek en weer een stap dichter bij de tweede klasse. Komen jullie ons zaterdag weer aanmoedigen in De Oever voor de laatste poulewedstrijd? We hopen jullie daar te zien!

Namens Fortissimo 1,
Jelmer