Bestuurlijk natuurlijk 15-03-2022

Geplaatst door Johan Boer

Categorie Bestuur

Bestuurlijk Natuurlijk

Weer bijna terug naar normaal……
Dinsdag 15 maart weer een persconferentie van het kabinet. Waarschijnlijk gaan alle coronamaatregelen van tafel en het lijkt erop dat we steeds meer terug kunnen gaan naar een samenleving van voor de corona uitbraak. Het bestuur hoopt dat het betekent dat we dit zaalseizoen en komend buitenseizoen weer kunnen genieten van de gezelligheid en drukte op het park zoals voor de coronacrisis. We hebben elkaar zichtbaar gemist en hebben er allemaal weer zin in! Het bestuur wil jullie nogmaals bedanken voor alle steun, medewerking en flexibiliteit in de afgelopen twee coronajaren. Samen zijn WIJ Fortissimo!

Na 4 seizoenen vertrekt Marc Verhoeven als hoofdtrainer bij Fortissimo.
 Bij de start van het zaalseizoen heeft Marc aan de selectie medegedeeld dat na vier seizoenen het tijd is geworden het stokje over te dragen aan een nieuwe hoofdtrainer. De in seizoen 2018-2019 aangetrokken trainer heeft samen met zijn staf de selectie van Fortissimo de afgelopen jaren een herkenbaar gezicht gegeven.

Betrokkenheid en zichtbaarheid binnen de vereniging en op korfballend vlak zijn de afgelopen jaren mooie stappen gemaakt.  In het eerste seizoen was de promotie naar de 2e klasse op het veld en komend zaalseizoen maakt Fortissimo 1 zich op voor een race om die felbegeerde promotieplek terug naar de zaal 2e klasse.

Verhoeven: “De selectie is de afgelopen jaren gemuteerd naar een leergierige en talentvolle groep die klaar is voor de volgende stap. Het is fijn om het stokje in juni over te kunnen geven aan een nieuwe trainer voor Fortissimo, die de selectie gaat meenemen op deze reis.”
Inmiddels kunnen wij iedereen op de hoogte brengen dat we een nieuwe hoofdtrainer hebben gevonden: Bert van Drongelen. Op een later moment zal hij zich aan de vereniging voorstellen.
Wij wensen Marc en de selectie een goede voortzetting en afsluiting van het korfbalseizoen ’21-’22 toe.

Schoolkorfbal
Eindelijk ziet het er naar uit dat we in 2022 weer het Fortissimo schoolkorfbaltoernooi kunnen organiseren. Vrijdag 8 april zullen IJsselsteinse basisschoolleerlingen met plezier deelnemen aan dit toernooi. We verwachten veel deelnemers en toeschouwers tijdens dit mooie sportevenement. Dank alvast aan alle vrijwilligers die mee willen helpen om dit evenement tot een succes te maken en voor de schoolkorfbalcommissie veel succes toegewenst met de voorbereidingen!

• Rick de Kuijer