S1: Het was zaterdag dus dat betekende derby dag.

Geplaatst 19-02-2022

Geplaatst door Marc Verhoeven

Categorie Wedstrijden

Het was zaterdag dus dat betekende derby dag!

De hoofdmachten van Fortissimo en Koveni speelden tegen elkaar. Dus dat betekent strijd, passie, sensatie en een spannende wedstrijd.
De spanning was er zeker, maar gelukkig hadden wij de gemaskerde held. Hier zal ik later meer over vertellen.

De wedstrijd begon en de sfeer zat er meteen in. Vak F kwam weer langzaam op gang met de befaamde toeters en trommels en de tribunes waren goed gevuld.

Fortissimo die op scherp gezet was voor de gevaarlijke snelle start van Koveni liet zich toch verrassen en stond snel met 1-4 achter.
Fortissimo zette even aan en via een doorloopbal van Jelmer, een prachtig afstandschot van Lars en afstandschot van Jasper stond het weer gelijk.
Met een gelijke stand van 4-4 besloot Rody dat het tijd was om te scoren, dus hij maakte er met een afstandschot 5-4 van. De eerste voorsprong van Fortissimo was een feit.

Helaas vergat Fortissimo de leiding verder uit te breiden en ging de scheids mee in het overdreven aanstelgedrag van Koveni en beloonde Koveni hier ook nog voor door een stip te geven.

Vanaf de 5-4 tot de rust was het om en om scoren waardoor geen van de teams een gaatje kon slaan. Tot vlak voor rust Daphne een geniale ingeving kreeg en op prachtige wijze de 7-6 scoorde waardoor we toch met een voorsprong de kleedkamers opzochten.

Tijd voor de tweede helft. Die helft begon ambitieus voor Koveni en zij wisten 2 snelle goals te maken. Gelukkig werden die beantwoordt door een mooi schot van Lars en een schot van Rody.

Koveni zette toen nog een keer een tandje bij waardoor Koveni uitliep tot een 10-13 voorsprong.
Na de 11-13 van Jasper kwam de vakwissel en besloot onze gemaskerde held op te staan en zijn team bij de hand te nemen. Na 2 mooie goals van Rody kwam Fortissimo helemaal terug in de wedstrijd. Vervolgens kwam Martin erin voor Lars, hierdoor kon Jasper meer herhalen, omdat Martin een goede reboundpositie had.

Na goals van Joëlle en Rody wat de stand op 17-13 bracht was de wedstrijd wel beslist.
Het was nog een tijdje over en weer scoren, maar de echte spanning was uit de wedstrijd.

Met een uiteindelijke eindstand van 20-16 floot de scheids af en was deze editie weer gewonnen door Fortissimo.

Nu staat de kraker om de eerste plek tegen de Vinken op het progamma wat ook een erg spannende pot belooft te worden.

Namens Fortissimo 1,
Lars