Trainingen per 11 januari 2022 (update 15 januari)

Geplaatst 04-01-2022

Geplaatst door Tim van der Weert

Nadat de jeugd al buiten mocht trainen vanaf 11 januari zijn er inmiddels meer versoepelingen aangekondigd: Er mag weer binnen-en buiten worden gesport zonder beperkingen van tijdstip, leeftijd of groepsgrootte vanaf 15 januari. De belangrijkste beperking is dat er geen wedstrijden tegen teams van andere verenigingen gespeeld mogen worden, zowel oefen- als competitiewedstrijden.

De regels zijn dus als volgt:
  • Tijdens het sporten hoeven de speelster/spelers geen 1,5 meter afstand te houden.
  • Alle speelsters/spelers mogen in teamverband sporten en onderling wedstrijden spelen met teams van de eigen club.
  • Er wordt geen competitie gespeeld buiten het eigen clubverband.
  • Er is geen publiek welkom.

De trainingstijden van alle teams zijn gelijk aan de trainingstijden eerder in de zaal.

Op sportlocaties is het gebruik van mondkapjes voor iedereen vanaf 13 jaar verplicht, voor zowel sporters als vrijwilligers tijdens verplaatsing en als je zit. Het mondkapje mag af tijdens het sporten. Het coronatoegangsbewijs (CTB) is verplicht voor alle sporters vanaf 18 jaar in de zaalaccommodaties. De trainers gaan dit controleren.

Basisregels
Daarnaast blijven de basisregels onverminderd van belang, ook als je al gevaccineerd bent. De algemene richtlijnen, gebaseerd op de landelijke maatregelen:

• heb je corona gerelateerde klachten? Blijf thuis en laat je testen;
  • ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen;
  • was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek sportlocatie;
  • schud geen handen;
  • neem de gebruikelijke veiligheids- en hygiëneregels voor iedereen in acht.

Vragen
Voor vragen kan je terecht bij de Technische Commissie via: technischecommissie@kvfortissimo.nl

Namens de Technische Commissie,
Tim