Fortissimo 2 behaalt punten in de eerste competitiewedstrijd

Geplaatst 30-11-2021

Geplaatst door Tim van der Weert

Categorie Wedstrijden

Op zaterdag 27 november is het dan eindelijk tijd voor de eerste officiële zaalwedstrijd. Na een lastig veldseizoen is iedereen gemotiveerd om het zaalseizoen met 2 punten te beginnen.

Met een nieuwe teamsamenstelling begint het tweede goed aan de wedstrijd. De bal wordt uitgenomen en de eerste aanval wordt gelijk benut door een mooie korte kans van Indy. Dit wordt vervolgd door een wegtrekbal van Fabian en een goed benutte stip van Fleur.
Na een 3-0 voorsprong wordt het eerste doelpunt van EKVA gemaakt. De stand wordt wat spannender en wordt opgebracht tot 3-2. Na een mooi schot van Martin en Daphne wordt de stand 5-4. Na deze doorbraken wordt het minder spannend en met een schot van Martin, een vrije bal van Daphne en een doorloopbal van Fleur wordt de stand 8-4 en zo hebben we dus een mooie voorsprong opgebouwd. EKVA laat zich alleen niet makkelijk uit het veld slaan en vecht zich terug tot een ruststand van 8-7.

Fortissimo start de tweede helft goed en komt tot een voorsprong van 11-7 door doelpunten van Daphne en Martin. Het wordt EKVA het niet makkelijk gemaakt en het tweede breidt de voorsprong zelfs verder uit door scores van Fleur en Martin naar 14-9. De 14-10 wordt gescoord en het gaat vanaf dit punt wat stroef. Er wordt bij beide ploegen lang geen doelpunt gemaakt. Met nog 4 minuten te spelen scoort Marit de ‘’Braziliaan’’ die goed opgemerkt was door Fabian. Vanaf hier begint de wedstrijd weer te leven. Pass fouten bij EKVA en een mooi schot van Lars en Fleur en dus een stand van 17-11. EKVA komt nog tot een 17-13, maar zodra Fleur de 18-13 erin schiet is het gespeeld. De wedstrijd eindigt met 18-14.

Een mooi einde van een goede wedstrijd wat resulteerde tot een overwinning en de eerste punten in de zaal. We hopen dat jullie binnenkort weer kunnen juichen in de zaal i.p.v. via een livestream!

Namens Fortissimo 2,
Marit