Elke week beter en elke week dichter bij de punten

Geplaatst 27-10-2021

Geplaatst door Tim van der Weert

Categorie Wedstrijden

Zaterdag 23 oktober is Fortissimo 2 afgereisd naar het verre Zaandam, een voorbereiding van een uur met ook bijna een uur reistijd. We hadden er als team veel zin in want het zou wel eens de wedstrijd zijn waar we twee punten konden pakken. Die we als team graag woudenbemachtigen.

Na de aankomst zijn we onze voorbereiding ingegaan, samen dingen bespreken en ons klaar maken. Daarna een goeie bespreking van onze coach Adri gehad, die ons goeie tips gaf om een goeie wedstrijd neer te zetten. Met nog een kwartier te gaan zijn we lekker met zijn alle gaan warmlopen, want wat was het koud brrrrrrrr.

En toen begon dan echt de wedstrijd, er werd ingefloten en iedereen was scherp. We begonnen goed met een mooie korte kans van Maureen, hier kregen we gelijk een antwoord op van ZKC want met een paar minuten gespeeld was het 1-1. Daarna kwamen er een paar mooie schoten van Fabian en Rochella waardoor we mee kwamen met ZKC. Tijdens de wedstrijd gaande merkte we dat ZKC veel met de scheidrechter bezig waren in plaats van met hun eigen spel, hierdoor kwamen we terug in de wedstijd en stond het met nog 10 minuten voor rust 7-7. Waaronder een paar mooie doelpunten van Maureen en Joris. Na wat akkefietjes in het veld met spelers onderling sloeg de sfeer om naar een fysieke wedstrijd, waarin veel vrije ballen en stippen werden gegeven. We gingen de rust in met een mooi laatste schot van Lars, waardoor de stand met rust 9-8 was. Er kon dus nog van alles gebeuren in de tweede helft.

We kwamen vol schrijdlust en zelfverzekerd de kleedkamers uit en motiveerde elkaar om die twee punten mee te nemen naar IJsselstein. De tweede helft begon met een doelpunt van ZKC waarin we wisten dat we alles moesten gaan geven en dat deden we ook als team. Want Stijn maakte een mooi schot en ook Lars maakte zijn bal mooi af. We kwamen weer dichter in de buurt en alles en iedereen maakte plezier in het veld, ondanks de doelpunten die we tegen kregen bleven we proberen. Uiteindelijk de laatste 10 minuten wisten we niet meer te schoren, en ZKC wel. Er werd bij onze kant gewisseld, Tjeerd en Martin kwamen erin om te vlammen in het veld. Dit werd dan ook beloond door een mooi doelpunt van Tjeerd. Maar 5 doelpunten in nog ongeveer tien minuten waren we de strijdlust en motivatie kwijt om de punten binnen te halen.

We hebben met zijn alle keihard gewerkt voor die punten, maar helaas verloren we de wedstrijd met een 17-12 eindstand. Wel hebben we als team er alles aan gedaan om die punten proberen mee te nemen naar IJsselstein, maar helaas.  We merken we als team dat het elke week beter gaat en we welke week dichter bij die twee punten zitten. Met nog 1 wedstrijd op het programma gaan we deze week nog hard trainen om zaterdag toch die twee punten te pakken en ons eerste helft veld seizoen met punten af te sluiten.

Onze lieve supporters die vanuit IJsselstein afgereisd zijn naar Zaandam, hartelijk bedankt voor het kijken en we hopen jullie zaterdag weer te zien om ons voor de laatste keer aan te moedigen op het veld van Viking.

Namens Fortissimo 2,
Rochella