Combinatiefunctionaris

Geplaatst 02-08-2021

Geplaatst door Jennifer Regts

Categorie Bestuur

Er is per 1 augustus een einde gekomen aan het combinatiefunctionaris traject van de gemeente IJsselstein. Een subsidie waar Fortissimo al vanaf het eerste moment, sinds 2014, gebruik van heeft gemaakt. Met deze subsidie was het voor ons mogelijk om een betaalde kracht in te huren voor 4 uur per week. Deze combinatiefunctionaris was niet echt zichtbaar op de club maar was vooral bezig met het vergroten van de naamsbekendheid van Fortissimo, vooral door het geven van clinics op basisscholen en kinderdagverblijven.

De eerste jaren heeft Inez Boer voor ons deze functie bekleed, zij droeg daarna het stokje over aan Joëlle Rehorst en uiteindelijk heeft Stefan van Doorn deze functie vanaf 2018 ingevuld. Na het vertrek van Inez en Joëlle lukte het niet om binnen de club een nieuwe combinatiefunctionaris te vinden, toen wij onze vacature buiten de club uitzette kwam daar het bericht van Stefan. Stefan had al ervaring met deze functie vanuit een traject in Utrecht en hij zocht nog een leuke aanvulling naast zijn baan bij de BSO. De meeste leden hebben Stefan weinig gezien maar hij heeft de afgelopen jaren veel clinics en zomerdagen georganiseerd namens Fortissimo voor alle kinderen uit IJsselstein.

Als bestuur zijn we hem (en uiteraard ook zijn voorgangers) dankbaar dat we middels dit traject korfbal en vooral Fortissimo bekender hebben kunnen maken binnen IJsselstein. Helaas heeft de gemeente besloten de subsidie anders in te richten en zijn alle individuele combinatiefunctionarissen per 1 augustus uit dienst. Hoe het nu verder gaat en of er weer een beroep gedaan moet worden op onze vrijwilligers voor het geven van clinics is voor alsnog onduidelijk. We hebben eind augustus een gesprek met Pulse, de organisatie die dit traject vlot gaat trekken.

Nogmaals Stefan bedankt!

• Cees Vink