Corona-maatregelen nummer zoveel

Geplaatst 11-06-2021

Geplaatst door Johan Boer

Categorie Bestuur

Dit stukje had eigenlijk begin deze week al op de website moeten verschijnen. Helaas heb ik naast Fortissimo nog een paar tijdrovende bezigheden (waaronder een baan….) Bij deze iets later dan gepland :

Na de bekendmaking van de versoepelingen die per 5 juni ingingen zijn we met bestuur, TC en Kantinecommissie in overleg gegaan om te kijken hoe we de komende weken in zouden gaan richten. Aangezien we de kantine zelf nog niet mogen gebruiken en er geen toeschouwers op het park aanwezig mogen zijn was de eerste conclusie dat we de kantine niet meer zouden gaan “opstarten” voor de vakantie en dat we vanaf volgend seizoen de boel weer open zouden doen. Toen duidelijk werd dat er door de KNKV enkele wedstrijden in de regio gepland zouden worden zijn we opnieuw in overleg gegaan. We gaan er in de komende weken voor zorgen dat er voldoende voorraad is om de rijdende ouders van de bezoekende vereniging koffie en frisdrank aan te kunnen bieden. Ook is er ruimte voor de spelers om na de wedstrijd een drankje te genieten op ons terras, maar wel met in achtneming van de anderhalve meter maatregel.

De belangrijke nazit na de training mag ook, maar wel onder dezelfde voorwaarde. Houdt anderhalve meter afstand in acht en om 10 uur wordt de boel opgeruimd. Met de huidige maatregels mogen terrassen tot 10 uur open blijven en dat geldt ook voor terrassen van sportkantines.

We horen via via ook dat er wensen van teams zijn om een gezellige gezamenlijke afsluiting op het park te organiseren. Daarin zijn de corona-maatregelen niet eenduidig en hebben we met de gemeente contact opgenomen om duidelijkheid te krijgen in wat wel en wat niet mag. Volgens de horeca-regels mag dit, maar ook hier weer met in achtneming van de regels zoals die door de rijksoverheid voor de horeca zijn bepaald en natuurlijk in overleg met de kantine-commissie. Zoals gebruikelijk wordt de kantine-agenda door Dorien bijgehouden, dus daar kan je navragen of het terras vrij is.

• Stef van Veenendaal
  • Teun van der Vusse