S2 wint in Tiel!

Geplaatst 26-10-2020

Geplaatst door Marc Verhoeven

Na een weekje in een stressvolle en enigszins nodeloze thuisquarantaine te hebben gezeten, was het afgelopen zaterdag weer tijd voor het 2e om in actie te komen. Deze spannende pot is slechts de tweede van de competitie, en belooft achteraf veel goeds voor dit nieuw samengestelde team.

Wie de eerste competitiewedstrijd van dit nieuwe team heeft gezien, zou bij deze wedstrijd niet geloofd hebben dat dit dezelfde spelers waren. In slechts enkele weken gelimiteerd samen spelen, zijn er al forse vorderingen gemaakt in het samenspel van deze gemixte ploeg.

Omdat de wedstrijd van het 1e afgezegd was, hadden wij vijf sterke spelers uit dit team te leen. Bij deze wil het 2e deze spelers nogmaals bedanken, voor zowel het mooie spel in het veld als het motiverende commentaar vanaf de reservebank.

De wedstrijd speelde zich af op het veld bij Tiel ’72 3, en leek op het begin naar de hand van het seniorenteam van Fortissimo te staan. Er werden veel mooie kansen gemaakt waar doelpunten uit voort kwamen, en er werd goed samengespeeld door beide vakken.

Na de eerste helft liep Fortissimo het veld af met een voorsprong van 4-7, wat de motivatie en het enthousiasme van de spelers hoog hield. Beide ploegen hadden hard geknokt in de eerste helft, en waren zeker van plan dat in de tweede helft door te zetten. Er werd veel besproken in deze rust, zodat er complete duidelijkheid was in het veld en ze met een mooie overwinning naar huis konden gaan.

Ondanks het tactische overleg in de rust, bleef Fortissimo toch een beetje in de ruststand hangen in de tweede helft. Het fanatieke team van Tiel ’72 3 maakte hier goed gebruik van, en kwam zodanig terug tot gelijkspel en later zelfs op één punt voorsprong! waar we in de eerste helft maar vier doelpunten doorlieten, steeg dit in de tweede helft al rap naar elf doelpunten tegen.

Na dit mindere momentje verzamelde het 2e nog het laatste beetje energie wat ze op konden brengen, en sleepten zij de eerste twee punten van de competitie binnen met een overwinning van 15-16.

Deze spannende pot heeft het team laten zien dat ze het talent hebben om mee te spelen in deze poule, en het heeft ze zeker gemotiveerd om nog harder te gaan trainen. Wij hopen allen een mooi resultaat van dit team te zien aan het einde van de competitie, en hebben hier natuurlijk het volste vertrouwen in.

Aankomende zaterdag spelen wij weer een spannende pot, ditmaal tegen Rheko 2. Deze wedstrijd zal om 14:00 aanvangen. Senioren 1 speelt donderdag de 24e een inhaalwedstrijd tegen Kesteren 1 om 20:30, en op de zaterdag daarna spelen zij tegen Rheko 1 om 15:30.

Groetjes,

Stijn