Puntje gewonnen - Fortissimo 1 - Duko 1

Geplaatst 21-09-2020

Geplaatst door Marc Verhoeven

Op zaterdag 12 september stond de wedstrijd fortissimo 1 - Duko 1 op het programma. Beide ploegen wisten vorige week de punten mee te nemen, wie zou er vandaag in de stralende zon de punten pakken?

In de eerste ronde wist Duko verassend van titelkandidaat Animo te winnen, waardoor Fortissimo op scherp stond. Door een Corona geval binnen het tweede team van Fortissimo, zag de wedstrijdmiddag er vreemd uit. Een leeg veld, geen voorprogramma en bovenal een bedrukte stemming. Om 15:00 uur begonnen beide teams met de warming-up en 30 minuten later floot de scheidsrechter in.

Omdat korfbal tegenwoordig een sport is waarbij tactiek en individuele aspecten de boventoon voeren, is de opsteing iedere week een klein beetje anders. Hierdoor leren spelers sneller met “iedereen te spelen” en geeft dit een hoop extra speelplezier.

Fortissimo begon niet schep en kwam binnen no-time op een 0-2 achterstand Gelukkig werd dat snel weer op gelijke hoogte gebracht. Doelpunten kwamen om en om waarvan Duko steeds een een kleine voorsprong hield. Tijd om te rusten met een tussenstand van 7-10

In de rust (ook een bijzonder tafereel, de ploegen blijven op het veld), zetten beide trainers de spelers opnieuw op scherp. De scherpe punten eraf, tactische wijzigingen en bovenal even uitblazen. Na 3 fluitsignalen stonden beide teams op het veld en kon de 2e helft beginnen.

Ook na rust was het Duko die snel tot scoren wist te komen, tweemaal op rij zelfs, waardoor de stand 7-12 was. De technische stad had alle scenario’s uitgewerkt, en bracht plan A in werking. Met wat vak wissels en de invalbeurt van Jeugdtalent Tjeerd ( direct zijn debuut in S1), begon de Fortissimo machine op gang te komen.

Doelpunt na doelpunten, de een mooi, de ander gewoontjes. Fortissimo kroop dichter en dichterbij. Een andere topper uit de A1, Maureen (ook haar debuut) kwam in het veld en zorgde voor de nodige aanvallende gevaren. De 7-12 werd snel ingewisseld voor 12-12 op het scorebord, met nog 1 minuut te spelen. 12-13, een goal voor Duko.

Waar vorig jaar de paniek in de ploeg kuipte was het nu datzelfde Fortissimo dat zijn hoofd cool wist te houden. Jelmer zag een gaatje en ging erlangs, 13-13. Direct na het doelpunten floot de goed fluitende scheidsrechter de wedstrijd af en was het duidelijk dat 1 punt in IJsselstein kon blijven.

De wedstrijd tegen Kesteren is ivm een corona geval in Kesteren verplaatst naar donderdag 24 september 2020 om 20:30 uur.

Groetjes
Daphne