Bestuurlijk Natuurlijk Mei 2020

Geplaatst 17-05-2020

Geplaatst door Guus Langemeijer

In de vorige bestuurlijk natuurlijk hadden we het nog over de organisatie van het schoolkorfbal. Gelet op het aantal deelnemende teams zou het voor de tweede keer een fantastisch succes worden. Maar daags na publicatie werden we verrast door de mededeling dat Nederland voor een groot deel op slot ging, een ongekende maatregel wat niemand kort daarvoor nog voor mogelijk had gehouden. De deur ging letterlijk op slot, trainingen en wedstrijden werden stopgezet en de kantine ging dicht.

Vele evenementen in ons land zijn afgelast, zo ook het Fortissimo kamp in het pinksterweekend. Een grote teleurstelling voor alle deelnemers en niet in de laatste plaats voor al degenen die hier al maanden druk mee in de weer zijn geweest.

Achter de schermen werd er hier en daar wel doorgewerkt. Toen bekend werd dat er dit seizoen niet meer gespeeld ging worden kon de technische commissie alvast gaan starten met de voorbereidingen voor het komend seizoen. Maar dan moest eerst de voorzittersrol ingevuld worden aangezien Bert Varwijk had aangegeven aan het eind van dit seizoen te gaan stoppen. Nadine en Jennifer hadden wel een kandidaat op het oog en na wat heen en weer gepraat heeft Tim van de Weert erin toegestemd de voorzittersrol van Bert over te nemen. Omdat het huidige speelseizoen voortijdig beëindigd is en alle ogen nu gericht zijn op het komende seizoen was het fijn dat Tim al aan kon schuiven bij de TC vergaderingen in april en mei.
De verwachting  is dat de JAV verschoven gaat worden naar het begin van het nieuwe seizoen. Graag willen wij nu vast alle vrijwilligers bedanken voor hun diensten in het afgelopen seizoen en speciaal Bert Varwijk voor de afgelopen vijf seizoenen dat hij de voorzittersrol heeft vervuld. Een niet gemakkelijke taak waarvoor we Bert veel dank verschuldigd zijn. Daarnaast een woord van welkom aan Tim, geen onbekende bij Fortissimo. Heel veel succes met het vervullen van je nieuwe rol als voorzitter. Wij, het bestuur hebben er alle vertrouwen in. In de uitgestelde JAV zullen we hier verder aandacht aan besteden.

Wij zijn momenteel bezig om te kijken naar de financiële consequenties van het voortijdig beëindigen van het lopende seizoen. Voor dit seizoen betekent dit geen kantine inkomsten gedurende de laatste twee maanden, geen inkomsten uit het schoolkorfbaltoernooi en andere evenementen. Daartegenover staan minder uitgaven waarvan de zaalhuur de belangrijkste is. Daarbij mag vermeld worden dat ook de trainers hun steentje bijdragen. Ruben Visscher, die aan het eind van het seizoen stopt, had al aangegeven af te zien van zijn vergoeding in de laatste twee maanden als gevolg van het stopzetten van de competitie, zijn werk zat er op. Daarnaast hebben Marc en Martijn aangegeven de betaling van de maand mei te willen doneren aan de vereniging. Een loyaal gebaar waarvoor onze welgemeende dank.

Met het versoepelen van de maatregelen zijn de trainingen de afgelopen weken weer langzaam opgestart, mooi om te zien hoeveel plezier er aan wordt beleefd om elkaar weer terug op het veld te zien. Helaas moeten sportkantines nog tot 1 september dicht blijven, dus voor een gezellig samenzijn onder het genot van een drankje en hapje moeten we nog even wachten.

Voor nu, keep safe en pas goed op elkaar.

• Rick de Kuijer