Ineens is hij weg..........

Geplaatst 17-03-2020

Geplaatst door Marc Verhoeven

Ineens is hij weg.

Soms heb je een droom, dan spat ie ineens uit elkaar. En sta je daar, zonder droom, zonder plan, zonder idee, wat dan?

Een bijzonder mens, een bijzondere vent, een bijzonder onderdeel van onze selectie.

Een vreemde gozer, maakt vreemde keuzes, een vreemd geval. Wat moet je ermee?

Hij is weg, vanmorgen in de luwte. Slechts een handjevol mensen wisten ervan, zijn “groepje” binnen onze club. Zijn “vrienden” binnen onze club.

Vanmorgen om 12:00 uur kreeg ik een berichtje, vandaag gaat het gebeuren, ik stap zo dadelijk in het vliegtuig en vertrek. Vroeger dan de bedoeling was, zonder afscheid, op naar een nieuw avontuur op naar Costa Rica. Of ik arriveer dat is nog de vraag, zodra ik daar ben zal ik de rest van de groep inlichten in de app.

En dat is nou typisch zoals ik hem herken, extreem, bijzonder en altijd in voor humor.

Andre zit in Costa Rica, bij zijn Graci, zijn nieuwe droom.

Toen ik twee jaar geleden bij Fortissimo kwam, en het lijstje selectiespelers onder de ogen kreeg, dacht ik echt… Andre, die gaat dat nooit redden joh. Vanuit noodzaak aangesloten, maar vanaf moment 1 binnen de selectie van waarde geweest.

Als gangmaker, herrieschopper, lijstjesmaker maar ook met zijn organisatorisch talent heeft hij duidelijk een plek binnen de selectie ingenomen. Was het een speler voor S1? Nou we weten de memorabele invalbeurten allemaal wel waarbij hij zelfs een doelpunt heeft kunnen maken.

Het mooiste voorbeeld, als we weer eens bij een derby tegen HKC Andre lieten warmlopen en zo het hele plan van de Utrechters weer eens om zeep hielpen. We bedachten die truukjes van tevoren, samen, met een glimlach. Maar stiekem kon Andre op die manier toch laten zien aan de hoofdtrainer dat hij best wel meer had willen betekenen.

2 Seizoenen lang, Selectie kookt, sponsorshirts, kookboeken, weggestuurd worden van het Fortisismokamp, en het winnen van een gratis kampticket voor de komende editie. Als er iets georganiseerd moest worden, hij was bij. En met z’n slimheid en strategisch steekspel zorgde hij ervoor dat het allemaal top gefixt was. Alsof het zo zou moeten zijn, het Fortissimokamp gaat waarschijnlijk niet door,
André had er had om gelachen! Mocht ie mee, gingen ze niet.

En dan nu, de periode zonder Andre, nee hij is natuurlijk niet dood, maar hij was een spil binnen de selectie, binnen de AC, binnen de sponsorcommissie en binnen een groepje Fortissimo-ers.  Hoe ziet de wereld eruit zonder Andre? Of anders gezegd, hoe gaaf ziet Andre’s wereld er nu uit. De liefde die hij graag zocht, weg van Nederland, aan de andere kant van de wereld. Precies zoals hij het wilde.

Ik kijk terug op 2 bijzondere jaren, met een bijzonder mens. Maar hoe onvoorspelbaar André ook kan zijn, hij staat ineens weer voor de deur. Misschien weer alleen, misschien met zn’ twee-en maar hoe “André’s” zou het zijn als die straks ineens met een heel gezin langs het veld zou staan.

André, ik denk dat ik namens veel van ons kan zeggen, BEDANKT!  Bedankt voor je inzet, bedankt voor het lachen, bedankt voor je scherpe humor en bedankt dat je ons als Fortissimo vooruit hebt geholpen!

Tot snel, geniet ervan en laat af en toe eens iets horen!

Marc

Het moment dat Andre vertelde aan de Selectie dat hij ging vertrekken!

Als drijvende kracht in de Selectie, was Selectie Kookt echt "zijn" ding.