Fortissimo 2 verspeelt dure punten in degradatiekraker

Geplaatst 27-01-2020

Geplaatst door Merel van Breukelen

Afgelopen zaterdag speelde Fortissimo 2 tegen Synergo 3 uit Utrecht. Synergo staat onderaan met nog geen enkel punt. Dit moest zo blijven. Een leuke pot die Fortissimo twee punten opleverde was het doel.

Doordat de wedstrijd tussen Fortissimo 1 en SkunK 1 was verplaatst was Fortissimo 2 de hoofdact van de dag. Pupillen van de week Tico en Jens stonden de ploeg bij als supporters op de reservebank.

De IJsselsteiners begonnen sterk met twee treffers van het eerste aanvalsvak bestaande uit Fabian (c), Michael, Britt en Merel. Na enkel 2 minuten spelen was het al tijd voor de eerste vakwissel. Het was de beurt aan het andere vak om aan te vallen. Hierin begonnen Tycho, Joris, Nicole en Viënna.

Synergo liet dit echter niet zomaar gebeuren en liet duidelijk merken dat zij van de 0 punten en de onderste positie af wilden. De stand ging gedurende de start van de wedstrijd gelijk op tot 5-5. Synergo was echter heel effectief in hen aanvallen en de ene na de andere bal vloog erin en Fortissimo kwam op een grote achterstand van 6-13. Het was tijd voor coach Ruben om in te grijpen en te proberen grip op de wedstrijd te krijgen. Voor de rust wist Fortissimo de achterstand nog iets in te lopen, het stond 9-14.

Fortissimo kreeg een simpele opdracht mee van de coaches. Kansen creëren. Hoe meer kansen er kwamen, hoe meer doelpunten. Wederom dacht Synergo hier anders over en deden ze er alles aan om dit te voorkomen. Het spel werd vertraagd door de gasten uit Utrecht waardoor de IJsselsteiners aanzienlijk minder aan aanvallen toe kwam dan wenselijk.

Wisselen was een logisch gevolg, Daphne en Danny werden ingebracht en later ook Andre met Maureen die naast de andere toppers, Renske en Jelmer, uit de A1 kwamen te spelen. Helaas is het Fortissimo niet gelukt om het gat te dichten. Er werd in totaal maar 11 keer gescoord in de tweede helft voor een einduitslag van 15-19.

Ook tegenvallers horen erbij, incasseren en weer doorgaan! aldus coach Ruben.

De competitie is hiermee doormidden en heeft Fortissimo voor zichzelf een uitdaging gecreëerd om van de onderste positie af te komen. Volgende week begint senioren 2 aan de eerste return tegen de Zwaluwen. Vorige keer was de eindstand 14-16. Volgende week moeten er 2 punten mee terug naar IJsselstein.​

• Rick de Kuijer