Fortissimo 2 geeft koploper 'nat pakkie'

Geplaatst 01-10-2019

Geplaatst door Andre van Haaften

Voorafgaand aan de wedstrijd speelt Fortissimo A1 die op de valreep nog een punt wisten binnen te slepen tegen Wageningen. Het was een spannende wedstrijd en goed voor de voorbereiding van verenigingsreserves. Toen het team eindelijk compleet was kon er gezamenlijk begonnen worden aan deze voorbereiding, want op het programma stond Atlantis en met 3 uit 3 deelden zij de eerste plaats met GKV en ZKC’31.

Het fluitsignaal van scheidsrechter F. van Schaik klonk en de wedstrijd was van start. Fortissimo dat aanvallend startte met Merel, Britt, Michael en Fabian (c) werd direct met pressie verdedigd en moest de bal zonder echte doelkans inleveren. De gasten wisten na het overbrengen van de bal naar het andere vak daarmee ook direct succesvol te zijn. De verdedigende Joyce, Silvy, Joris en Tycho incasseerde hen eerste tegengoal (0-1). Het was duidelijk dat de tegenstanders uit Mijdrecht de zinnen hadden gezet op het continueren van de winreeks.

Aangezien het doel voor Fortissimo nog altijd is om kampioen te worden dit seizoen was het zaak om niet weer vroeg in de wedstijd achter de feiten aan te lopen maar om initiatief te tonen. De opvolgende 2 doelpunten waren daarna van Fortissimo voor de eerste voorsprong (2-1). Zo ging de eerste helft eigenlijk vrijwel gelijk op. Doelpunten vielen aan beide kanten en het tempo ervan was hoog, met nog maar 20 minuten gespeeld stonden de ploegen opnieuw op gelijke hoogte na 2 doorloopballen van Merel (7-7).

Na een schuiver van captain Fabian moest hij helaas het veld verlaten en kwam Andre op zijn plaats. Het was niet het beste moment om het veld in te komen, de druppende regen ging namelijk over in pijpestelen en ik weet niet wat daarna komt, maar dat kwam ook uit de lucht! Hoog tijd voor de scheidsrechter om de wedstrijd tijdelijk te staken en de kleedkamers op te zoeken.

Toen de velden weer droog waren begonnen de ploegen aan de laatste minuten van de eerste helft waarin alleen Atlantis nog wist te scoren en opnieuw de stand gelijk trok (9-9).

Aangezien er door de regen net een kwartier binnen is gezeten werd de rust door de veldleider kort gehouden en gingen we snel weer verder. Het was Fortissimo dat opnieuw op voorsprong kwam door een doorloopbal van Silvy (10-9). Het was voornamelijk het verdedigende werk van de thuisploeg waardoor Atlantis het lastig had. Zo wisten zijn over de hele tweede helft nog maar 4 maal te scoren. Fortissimo wist 7 te maken en kon daardoor de wedstrijd naar zich toe trekken.

In de slotfase werden er nog enkele tactische wissels geplaatst door coach Ruben en verdedigend werd de Fortuna tactiek feilloos uitgevoerd om de laatste seconden op de klok te doen wegtikken. De laatste van de 7 goals werd gemaakt door junioren invaller Dirk-Jan die tekende voor de eindstand (16-13).

Na opnieuw een nat pak werd verdiend gewonnen door de IJsselsteiners. Volgende week spelen we in Utrecht tegen het o-zo-bekende HKC en hopen we weer op een positieve uitkomst, maar alle support is zoals gebruikelijk weer meer dan welkom, de wedstrijd start extra vroeg, namelijk om 12.45!

• Rick de Kuijer