Wedstrijd duurde iets te lang voor Fortissimo 1

Geplaatst 11-09-2019

Geplaatst door Marc Verhoeven

Zaterdag 7 september was het weer zover. Het seizoen 2019-2020 is van start gegaan.  Voor zowel het 2de als het 1ste waren de eerste competitiewedstrijden ingepland. Om half vier begon het 1ste met de strijd tegen Haarlem 1. Fortissimo begon met haar eerste aanval waar er ondanks de vele goede kansen geen beloning uit kwam. Haarlem beloonde zichzelf wel door de wedstrijd te beginnen met een voorsprong. Gelukkig werd deze voorsprong snel weer teruggedrongen, doordat Fortissimo drie doelpunten achter elkaar scoorde (3-1).

Het score verloop was spannend, omdat beide ploegen bijna om en om bleven scoren. Haarlem kwam toch weer voor te staan met 5-6, maar Fortissimo was vastbesloten om de rust in te gaan met een voorsprong, dus uiteindelijk stond het 9-8 in de rust.

In de tweede helft bleef Fortissimo alsmaar de voorsprong houden, maar Haarlem wilde ons de winst niet te makkelijk geven dus bleven ze met ons mee scoren. Het bleef een nek-aan-nek race voor de winst. In ieder opzichte leek Fortissimo de eindstreep als eerste te halen, maar op de stand van 16-14 besloot Haarlem dat zij de punten mee naar huis wilde nemen.

In de laatste minuut kwamen de ploegen gelijk te staan met 17-17. Tot onze grote spijt scoorde er een heer van Haarlem in de laatste paar seconden vanaf de zijlijn met een schot. Dit resulteerde in de eindstand van 17-18.

Het is natuurlijk jammer dat we net de punten niet hebben kunnen vasthouden, maar dit lag niet aan de wilslust van de spelers en/of de aanmoediging vanaf de tribune! Aanstaande zaterdag 14 september moet Fortissimo 1 uit tegen Spirit 1 in Voorthuizen. Hopelijk krijgen we hier ook weer het hoognodige gejuich!

Tot de vogende keer!

Daan