Fortissimo 2 verliest strijd op vroege ochtend

Geplaatst 16-09-2019

Geplaatst door Andre van Haaften

De vroege wedstrijd was zo gepland, zodat alle spelers zowel bij de wedstrijd van het 2e in Amstelveen als de wedstrijd van het 1e in Voorthuizen konden zijn. Het duurde even voordat iedereen verzameld was, maar toen ook de zusters van Schaik gearriveerd waren op de Zomerdijk konden de karavaan vertrekken.

De formatie van het team was ongewijzigd, zowel Nicole als Joyce en Fabian Pasman zijn nog steeds herstellende, al hebben de laatste 2 afgelopen week al wel weer hen eerste stappen op het veld gezet. Het fluitsignaal klonk en de wedstrijd was van start. Fortissimo startte verdedigend met Merel, Britt, Tycho en Joris welke na een aantal aanvallen over en weer het openingsdoelpunt van de thuisploeg kregen te verwerken.

Aanvallend werd door de IJsselsteiners gestart met Vienna, Silvy, Andre en Fabian (c) welke de eerste achterstond wisten te keren (1-1). Na de vakwissel werd het duidelijk dat de heren van KVA scherp waren van afstand en dat we in de buurt moesten blijven. De eerste 2 schoten waren beide raak (3-1).

Het was een trage eerste helft met een matig aantal kansen en nog minder doelpunten. Toch was het Fortissimo dat door weinig energie achter de feiten aan bleef lopen en geen grip kon krijgen op het trage en eentonige spel van de tegenstander. Net voor rust was het Vienna die met een doorloopbal voor het eerste doelpunt in de korfzone zorgde. Alle 10 doelpunten daarvoor waren van afstand (7-4).

Ook de in tweede helft bleef het spel traag. De thuisploeg leek zich prettig te voelen bij de geringe voorspong en ging gestaag door met lange aanvallen om zoveel mogelijk tijd te winnen. Toch wist Fortissimo de achterstand langzaam in te lopen na schoten van Merel, Britten en Vienna (8-7). Dit was het moment voor coach Ruben om in te grijpen en in het laatste kwartier aan te zetten tot de eindstreep. Zowel Fabian, Andre en Vienna werden vervangen en Jasper, Rody en Daphne. Alle 3 waren achtereenvolgend trefzeker en wisten een voorsprong voor Fortissimo op het scorebord te zetten (8-10).

In de slotfase was het erop of eronder voor Fortissimo. De kleine voorspong gaf ruimte om even adem te halen, maar om de wedstrijd op slot te gooien was toch echt nog minimaal 1 doelpunten nodig. Dat doelpunten kwam helaas niet en de ingebrachte wisselspelers en een tactisch wisselschema aan de kant van KVA zorgde ervoor dat zij vanaf afstand nog elke malen de korf wisten te vinden (10-10). Fortissimo zag hierdoor de wedstrijd langzaam uit hangen glijden. In de laatste minuut was de genadeslag en wist KVA opnieuw van afstand van scoren en de eindstand te bepalen (11-10).
Het was vroeg op, ver rijden, een troosteloos veld, een wedstrijdbal nog ouder dan Andre en een constant geteisterd door wespen -wedstrijd, maar door gebrek aan energie was het waardoor Fortissimo verloren van het veld kwam.

Het wordt terug naar de tekentafel, hergroeperen en klaar maken voor de tegenstander van aanstaande zaterdag voor een beter resultaat. We ontvangen Fiducia in IJsselstein op de gebruikelijke 14.00. Alle support is zoals gebruikelijk weer meer dan welkom! Tot dan.

• Anne Leseman
  • Frans van Rooijen