DES een maatje te groot voor Fortissimo 1

Geplaatst 23-09-2019

Geplaatst door Andre van Haaften

Fortissimo promoveerde vanuit de 3e naar de 2e klasse en speelde vorige week al een top-wedstrijd tegen Spirit uit Voorthuizen.  De ploeg van zaterdag moest het doen zonder aanvoerder Martin Rijke maar die werd goed vervangen door Fabian Boer.

Trainer Verhoeven bouwt met zijn Fortissimo 1 aan de lange termijn en spreekt na het verlies van vorige week tegen Spirit met vol lof over zijn selectie. Waar ontwikkeld wordt, win je en kun je verliezen.

Ondanks dat Fortissimo 1 al snel tegen een 0-2 achterstand aan kon kijken was het datzelfde Fortissimo dat de punten niet zomaar mee wilden geven naar Delft. Daphne opende het doelpuntrijke wedstrijdje met een fraai schot vanaf de voor haar zo bekende plek. Nog mooier was de doorbraak, korte kans, one-hander en afronding die Jasper Fortissimo op gelijkspel zette 3-3.

Rody van Houten, die sinds vorig jaar een van de vaste basisspelers is, zette Fortissimo met een ruim afstandsschot op voorsprong 4-3. Waarna DES doorkreeg dat ze aan de bak moesten, om niet zomaar hun race naar de 1e klasse zien eindigen. Direct na rust was het Fortissimo weer die van een 5-8 naar een 10-12 speelde, gevolgd door een fraaie vrijebal die Anouk verzilverde.

Fabian eruit, Fabian erin.
Publiekslieveling Fabian Boer moest het veld ruimten en Fabian Pasman vulde zijn positie op, meer meters, meer snelheid, “belangrijk om even iets anders te doen” aldus de ingevallen speler achteraf. Silvy van Schaik maakte haar eerste competitie minuten in de hoofdmacht van Fortissimo en speelde op de plek van Joëlle een verdienstelijke 20 minuten.

Een strafworp tegen, de bekende time-out, een doorbraak en toch een korte kans. Alle mogelijk bedenkbare situaties kwamen voorbij, maar het lukte de IJssesteiners niet om dichterbij te komen en DES de punten af te nemen. “Gewoon een maatje te groot” aldus een van de favoriete toeschouwers.

Met 18-22 floot de uit Papendrecht afkomstige scheidsrechter af en konden beide ploegen zich opmaken voor de traditionele snacks en gele rakkers.

Aanstaande zaterdag speelt Fortissimo thuis tegen Atlantis uit Mijdrecht, een ploeg die zeker geen deel uit maakt van de top 3 en waar Fortissimo dus alles op alles gaat zetten om de eerste 2 punten te pakken.

Opvallende scores:  Jasper en Rody wiste beide 7x de korf te vinden.

• Anne Leseman
  • Frans van Rooijen