Ow ja.. Fortissimo 2 heeft ook gewonnen!

Geplaatst 06-06-2019

Geplaatst door Andre van Haaften

Fortissimo 2, je kent ze wel. De steun en toeverlaat, de schouder om op te leunen en de zekerheid waarop de hoofdmacht altijd kan terugvallen. Voor de laatste keer dit seizoen mochten zij aantreden als co-main evenement vooraf aan het eerste. Net zoals de week daarvoor was de opdracht hetzelfde. De sfeer en spanning opbouwen voor wedstrijd van het eerste en er iets moois van maken waar de hoofdmacht op kan doorborduren, we weten allemaal hoe dat afliep!

Fortissimo maakte een sterke start met in de aanval met Merel, Britt, captain Fabian, die we allemaal nog kennen van zijn uitblinkende acties een week eerder en Andre. Het vak was krachtig in de eerste aanvallen en kreeg goede kansen, het was captain Fabian die de korf wist te vinden (1-0).

Ondanks de vele kansen die Fortissimo in de startfase wist te creëren vielen er maar weinig doelpunten aan de kant van de thuisploeg en was het voor HKC niet heel moeilijk om mee te scoren (4-3). Pas in het 2e kwartier van de wedstrijd werd er meer met scherp geschoten en wist Fortissimo grip te krijgen op de wedstrijd. Het was een serie schoten van Fabian Pasman dat Fortissimo een ruimte voorsprong gaf (9-3).

HKC paste een aantal tactische wissels toe waardoor Fortissimo even moest schakelen. Daarmee kwam de uitploeg gevaarlijk dicht bij Fortissimo welke een geruime tijd niet wist te scoren (9-8). Ook na de rust wisten de gasten bij te blijven en zelf op gelijke hoogte te komen (11-11).

Echter wist Fortissimo zich te herpakken en HKC aan de kant te zetten. Met doelpunten middels schoten, strafworpen, doorloop- en omdraaiballen wist Fortissimo de leiding in de wedstrijd terug te pakken (17-14). Junioren Jelmer en Quinty werden ingebracht in de slotfase en er werd rustig gespeeld door Fortissimo om de winst veilig te stellen. De afsluitende goal was van Daan wat een nette eindstand opleverde (19-14).

Ondanks dat door duur punten verlies er niks meer te halen valt voor Fortissimo 2 blijven we strijden om zoveel mogelijk punten te verzamelen en de lat hoog te leggen voor volgend seizoen. In het slotweekend spelen we tegen Revival uit Terschuur en vervolgen we de dag in Ridderkerk voor de afsluitende pot van de hoofdmacht. Tot dan!

• John Arends