Fortissimo D1 nu al kampioen!

Geplaatst 02-06-2019

Geplaatst door Vincent Stekelenburg

Fortissimo D1 kampioen!!

Na een moeizaam zaalseizoen waarin in 12 wedstrijden 7 punten werden behaald, waren we  op het veld net wat gelukkiger. In de zaal verloren we een aantal keer met 1 punt verschil. Nu wonnen we twee keer met 1 punt verschil. Daardoor deden we na 4 overwinningen mee voor het kampioenschap. Concurrent DVO had ook nog alles gewonnen en één keer gelijk gespeeld tegen RDZ.

Afgelopen zaterdag stond de topper DVO D2 tegen onze D1 op het programma.
We begonnen met Joanne, Evy, Tim, Chris in de verdediging en Jaimey, Yasmin, Levi en Wesley in de aanval. Luuk en Angela waren de wisselspelers.

Na een snelle achterstand voor Fortissimo, kreeg Jaimey een stip mee. Levi legde die er mooi in. Na een aantal goede mogelijkheden voor Wesley en Yasmin maakte Jaimey met een mooi schot de 1-2.
Vakwissel, Angela en Luuk kwamen erin voor Chris en Evy. Toen Angela erin kwam, maakte ze een mooie doorloopbal op aangeef van Tim.
De verdediging hield het dit kwart dicht. Een slimme bal van Tim 10 seconden voor de rust zorgde voor de 1-4.

In de rust zeiden de coaches: “We staan nu met 3 punten voor, behoud deze voorsprong door rustig aan te vallen”.

Met een ver schot opende Levi de tweede helft, 1-5. Ondertussen hield de verdediging het goed dicht, maar de dame van Angela maakte een mooi schot, 2-5.
Vakwissel. DVO gaf het niet op en maakte het nog spannend door een schot tegen Yasmin. De laatste 5 minuten braken aan. Door goed samenspel van Evy, Angela en Chris kon Luuk een mooie doorloopbal maken, 3-6.
DVO deed met een doorloopbal tegen Jaimey nog wat terug. Evy maakte met een doorloopbal nog bijna onze zevende doelpunt. Deze ging helaas net mis. Gelukkig floot de goed fluitende scheids af en waren we kampioen!!!

Na de wedstrijd konden alle meegereisde supporters bedankt worden en had Ruben namens de selectie een felicitatiekaart met rood/witte snoepjes eraan voor alle spelers!
Het echte feest is op 15 juni na onze thuiswedstrijd tegen RDZ. De wedstrijd is om 11 uur. Komt dat zien!!

Luuk en Vincent

• Cees Vink