​Fortissimo 1 sluit seizoen af met overwinning

Geplaatst 19-06-2019

Geplaatst door Tycho Konings

Ten Donck is een rare ploeg gebleken. Ons werd tijdens de eerste wedstrijd verzekerd dat alle pijlen werden gericht op het zaalseizoen, hier kwamen zij uit in de eerste klasse. Kijkende naar het resultaat is de verwachting dat de lakse houding bij Ten Donck, waaruit alles blijkt dat niemand er zin in had, niet is veranderd tijdens die periode. Door deze afgang zijn zij waarschijnlijk ook niet gemotiveerd meer geweest om het veldseizoen af te maken wat blijkt in het aantal minpunten die zijn opgelopen door het niet komen opdagen bij wedstrijden.

Fortissimo startte met een gewijzigd 8-tal aangezien Tycho vanwege een blessure niet kon spelen. Daan was hiervoor opgeroepen om hem te vervangen. Ook bij de dames mochten we iemand van het tweede meenemen, zo mochten Joyce en de andere vier dames allemaal doordraaien tijdens de wedstrijd.

We hadden al verwacht dat Ten Donck met een gewijzigde opstelling zou gaan spelen, en ook dat klopte. En ook de weinige energie die Ten Donck in de eerste wedstrijd stopte, was vandaag goed terug te zien. Traag spel en de bal willen afvangen zorgde voor een zeer saaie wedstrijd om naar te kijken en te spelen. Het was constant hopen dat de bal goed door het mandje viel of door veel te bewegen af te vangen was. Dat vele bewegen en het willen korfballen aan onze kant, zorgde bij Ten Donck vanaf minuut 1 al voor vervelende opmerkingen en uitlachen van ons spel. Zij waren duidelijk niet van plan te korfballen en dat zorgde uiteindelijk voor een saaie wedstrijd om naar te kijken.

Door dit alles waren de scores in de eerste helft dan ook maar schaars, beiden ploegen hielden elkaar niet verder dan twee punten van elkaar. De ruststand was dan ook 6-6.

De tweede helft was qua energie en plezier niet veel anders. Echter was het spel van Fortissimo wel beter. Voortvarend begon de tweede helft in de hoop meteen de wedstrijd op slot te gooien en zo de monden van Ten Donck te (wellicht een klein beetje) snoeren. Al snel werd de score uitgebreid maar ook de Ridderkerkers wisten wat terug te doen (9-12). Vanaf toen is de score nooit in het nadeel geweest van Fortissimo maar ook nooit meer dan 3 verschil geweest. Telkens wist Ten Donck toch bij te blijven en zo was het zelfs dat de score weer terug kwam op 1 punt (16-17). Uiteindelijk was een goede actie van Joyce de inleiding voor de laatste treffer van het seizoen. Onze aanvoerder Martin wist al zijn strafworpen vandaag te maken, en dus ook de laatste te verzilveren (16-18).

We kunnen niet zeggen dat Fortissimo het beste van het spel heeft laten zien maar als je na een kampioenschap, tegen een taaie tegenstander en met matig spel toch nog 18 doelpunten weet te maken, kunnen we tevreden zijn. Met een tevreden gevoel dat we dit seizoen winnend hebben kunnen afsluiten, hebben we in de lege kantine van Ten Donck nog even een drankje gedaan om vervolgens naar IJsselstein te gaan. Daar had onze selectievrijwilliger van het jaar Andre, een goed verzorgde barbecue geregeld voor de gehele selectie inclusief A1 en Fortmania. Een mooie afsluiter van het seizoen, waarvoor nog bedankt Andre!

We kunnen terugkijken op een geslaagd veldseizoen en een zaalseizoen waarin veel concurrentie was en waardoor wij uiteindelijk net niet die promotie hebben kunnen afdwingen. Het was een seizoen met veel doelpunten en we mogen trots zijn op dit eerste jaar met nieuwe jonge spelers, een nieuwe coach en een enthousiaste supportersclub. Wij zijn iedereen dan ook erg dankbaar voor de steun, die wij bij alle thuiswedstrijden, maar ook bij alle (verre) uitwedstrijden hebben mogen krijgen. Ook dit doet ons goed en motiveert ons om alles uit de kast te halen. Ook danken wij alle reserves die soms het land door hebben moeten rijden om voor ons reserve te zitten, ook zonder jullie kunnen wij niet bouwen aan dit succes!

Nu gaat Fortissimo zomervakantie vieren om op 10 augustus met de selectie weer te starten aan het nieuwe seizoen. Een voorbereiding tegen veel tweede klasse ploegen en natuurlijk ons trainingsweekend dat voor de tweede keer gehouden gaat worden op Texel, gaat ons hopelijk klaarstomen om komend jaar te knallen in de tweede klasse, en een gooi te doen naar promotie in de zaal.

Voor nu wensen wij iedereen een fijne vakantie en zien wij jullie graag terug naar de zomer!
Fortissimo 1

• Marli Heil