Op naar de kampioenswedstrijd thuis tegen HKC op 1 juni 15.30 uur!

Geplaatst 26-05-2019

Geplaatst door Marc Verhoeven

Fortissimo krijgt een tikje van sterk spelend NKV in aanloop naar de kampioenswedstrijd.

De zaterdagmiddag begon mooi op het hoofdveld van ons prachtige nieuwe complex. Onze B1 stelde het kampioenschap in de 2eklasse veilig door winst op Dalto B2 (16-14). Het publiek werd vervolgens getrakteerd op een doelpuntrijke wedstrijd vol energie en creativiteit bij de A1 tegen hekkensluiter ZKV (26-11). Zeer noemenswaardig waren o.a. de rentree van de lang geblesseerde Maureen Boer, de topscoorder van de wedstrijd Lars ter Horst en alle invallers van de B1, bedankt.

Ook Fortissimo 2 deed mee aan het doelpuntenfestijn. Tegenstander Antilopen werd van de mat geveegd (20-9). Fabian Boer speelde een puike wedstrijd, maakte 8 doelpunten en gaf zijn visite kaartje af bij de hoofdtrainer.Alle voortekenen waren goed voor Fortissimo 1. De wedstrijd startte echter stroef. Het duurde lang voordat de eerste doelpunten vielen en de doelpunten die vielen, die vielen aan de verkeerde kant. We hadden wat pech in de afronding. Waar we in de tweede helft veld tot nu toe gemakkelijk de korf wisten te vinden, liet de scherpte ons tijdens deze wedstrijd behoorlijk in de steek. NKV kwam 0-3 voor, maar met hard werken en zoeken naar kansen konden we gelijk komen en bij blijven (4-4, 7-7, 11-11). Niets ging vanzelf bij Fortissimo vandaag, maar toch wisten we een voorsprong te pakken van 14-12. Vooral Tycho wist ons met een aantal belangrijke afstandsschoten in de race te houden. In de lijn van deze wedstrijd kwam de ontspanning in de afronding in de laatste 10 minuten vooral van NKV. Fortissimo speelde vooral tegen zichzelf en haar frustraties opgebouwd in deze wedstrijd.

Achteraf was iedereen het erover eens dat dit een incident moest zijn. We weten wat we kunnen en het belangrijkste leerpunt van deze wedstrijd is dan ook om met meer geduld en verstand te spelen naar goede kansen. Zelfs in deze wedstrijd kwamen we terug naar een mooie voorsprong die we niet meer hadden moeten weggeven. Het is niet anders. “Vaak moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.” (Johan Cruijff)

Volgende week staat de kampioenswedstrijd tegen de nr. 2 HKC op het programma. Vol gas, maar met verstand én met steun van ons publiek gaan we hier een mooie middag van maken!

Tot dan.
Martin.