Fortissimo 2 niet verder dan gelijkspel bij SKF

Geplaatst 12-05-2019

Geplaatst door Andre van Haaften

Geheel onverwacht begon de zon flink te schijnen zaterdag en maakte Fortissimo en SKF zich op voor een warme wedstrijd. De verdedigd startende Merel, Britt, Fabian B (c) en Andre wisten de wedstrijd echter niet geheel scherp te beginnen en hier wist de thuisploeg goed gebruik van te maken middels 2 acties naar binnen (0-2).

Na de wissel wist het vak wel direct een puntje goed te maken na een ingestuurde situatie van Andre van Fabian (1-2). Het andere vak, met Vienna, Nicole, Michael en Fabian P, krijgen vervolgens een omdraaibal tegen wat het verschil weer op 2 doelpunten bracht (1-3). Het eerste gedeelte van de wedstrijd was het Fortissimo dat achter de feiten aan bleef lopen en het verschil van 2 nog niet gedicht kreeg (6-4).

In de laatste 10 minuten van de eerste helft kreeg Fortissimo echter een opleving en wist 4 keer op rij te scoren met onder andere een schot van de meegereisde Sylvie die Merel had vervangen (6-8). Vlak voor het fluitsignaal krijg SKF nog een strafworp na een verdedigende fout wat de ruststand bepaalde (7-8).

De tweede helft startte opnieuw rommelig voor Fortissimo en moest opnieuw 2 doelpunten aan de start van de helft incasseren en wist er maar 1 te maken (9-9). Na een spannende periode van geen doelpunten was het Fortissimo dat opnieuw een strafworp kreeg door het fysieke spel van de thuisploeg. Echter werd deze gemist wat de derde misser van de wedstrijd was en duidelijk bepalend voor het scoreverloop in het nadeel van Fortissimo.

De gehele tweede helft wisten de ploegen precies om-en-om te scoren, wat de wedstrijd zeer spannend maakte. Vanaf de bank werd er ingevallen door 2 oude bekenden van de selectie; Jennifer Regts en Frank Visscher vervingen Britt en Michael. Na een slimme doorbraak wist Jennifer van dichtbij te scoren (12-12).
In de slotfase was het de thuisploeg die vanuit een snijdende positie gewoon mocht scoren en Fortissimo dat nog een strafworp kreeg na wat theater van Fabian P waardoor de uiteindelijke situatie onveranderd bleef (13-13).

Ondanks de draak van een wedstrijd, zowel spelend als toeziend, willen wij alle meegereisde wissel en supporters bedanken voor jullie komst.

Volgende week is de hoofdmacht vrij en speelt Fortissimo 2 om 14:10 bij Dalto in Driebergen.