Fortissimo 2 verliest revanche van De Vinken

Geplaatst 13-03-2019

Geplaatst door Andre van Haaften

Fortissimo startte verdedigend met Merel, Viënna, Andre en Dirk Jan welke de geblesseerde Daan verving. Na enkele aanvallen van beide ploegen was het de uitploeg welke de score opende van afstand (0-1). Fortissimo, dat aanvallende gestart waren met Britt, Nicole, Joris en Fabian (c), wist in de opvolgende aanval over Britt de stand gelijk te trekken middels een vrij bal.

Na de vakwissel was het aan het andere vak om de eerste voorsprong op het bord te zetten, maar dit bleek de gehele eerste helft een lastig parket. De aanvallen waren voorspelbaar en onsuccesvol waardoor de gasten uit Vinkenveen een voorsprong konden pakken aan de andere kant (1-3).

Fortissimo wist de stand echter opnieuw gelijk te trekken na 2 afstandsschoten van de captain. Echter bleef Fortissimo moeizaam in het aanvallende spel en wist niet mee te scoren met De Vinken wat resulteerde in een achterstand (5-10).

Met de laatste minuut van de eerste helft reeds aangegeven paste coach Visscher 2 wissels toe in het vak van Merel. Vienna werd vervangen voor Joyce en Jelmer verving zijn ploeggenoot Dirk Jan. Deze laatste was in zijn eerste poging direct succesvol. Na de vakwissel, een onderschepping en een afstandsschot van Nicole kon er gerust worden met een achterstand van 3 in plaats van 5 doelpunten (7-10).

Ook na de rust was het de thuisploeg welke opnieuw 2 keer wist te scoren en er weer een wedstrijd van te maken (9-10). Helaas wist Fortissimo niet de stand geheel gelijk te trekken en keek het steeds tegen een achterstand van 1 of 2 punten aan (11-13).

Richting het laatste kwart van de wedstrijd wist de tegenstander jammer genoeg weg te lopen van de thuisploeg welke veel moeite had met het vinden van de korf (14-18). In de slotfase maakte Fabian en Britt plaats voor nog 2 talenten uit de junioren, namelijk Lars en Silvy waarvan de laatste nog een strafworp wist te versieren (15-18).  Na de wissel kreeg ook Andre nog een starworp mee na zijn doorbraak en tekende voor de eindstand (16-19).

Het was een spannende wedstrijd, maar het tekortkomen van de thuisploeg in het aanvallende spel resulteerde in een verliespartij van de ploeg uit Vinkeveen.

Volgende week spelen we opnieuw in eigen hal en dan tegen Luno uit Linschoten, zoals gebruikelijk speelt de A1 voor ons en zal aansluitend de hoofdmacht aantreden. Tot volgende week!