Fortissimo 2 verliest return bij Vriendenschaar

Geplaatst 25-03-2019

Geplaatst door Andre van Haaften

Voor Fortissimo is er niks meer aan de stand te wijzigen. De benodigde punten voor lijstbehoud zijn reeds behaald, maar helaas waren het er niet genoeg om nog mee te doen voor promotie. Voor de tegenstander uit Bodegraven stond er meer op het spel, zij hebben nog wel kans op promotie en moesten winnen.

Fortissimo startte met Merel, Nicole, Andre en Fabian B. (c) in de verdediging welke iets te fanatiek van start gingen en hen inzet moesten bekopen met 2 vrije ballen welke benut werden door de tegenstander (2-0). Na de vakwissel wist dit vak direct terug te slaan door een, je verwacht het niet, doorbraak van Andre en nette afronding van captain Fabian (2-1).

De gretigheid van beide ploegen werd veelal bekeurd wat resulteerde in 5 stafworpen in de eerste helft waarvan er bij beide ploegen 1 werd gemist. De thuisploeg wist tevens iets vaker de korf te vinden waardoor Fortissimo in de rust tegen een achterstand aan keek (9-6).

Fortissimo startte scherp aan de tweede helft. Nicole scoorde vanaf afstand en Joyce, die aanvallend startte met Britt, Joris en Fabian Pasman die de 8e plek opvulde voor de nog steeds geblesseerde Michael en Daan, scoorde een doorloopbal (9-8).  Helaas wisten de IJsselsteiners niet op gelijke hoogte te komen met de thuisploeg en liep na enkele afstandsschoten tegen opnieuw achter de feiten aan (11-9).

Het scoreverschil bleef gedurende de tweede helft op 2 punten hangen tot aan de slotfase. Hierin wist de thuisploeg nog 2 maal te scoren en tekende met hen laatste doorloopbal voor de eindstand (15-12).

De inzet was groots, maar er miste finesse om de tegenstander te beperken in scoringsmogelijkheden. Volgende weken is de laatste speelronde en komt hekkensluiter SKF op bezoek, bij de uitwedstrijd eerder dit jaar was er nog bijzonder veel moeite om hiervan te winnen, we hopen dit keer op een iets minder spannende wedstrijd, al was dit voor het publiek wel erg leuk.

Tot volgende week!

• Anne Leseman