Fortissimo reserves verspelen laatste kans op glorie

Geplaatst 21-02-2019

Geplaatst door Andre van Haaften

Categorie fortissimo 2

Fortissimo dat de afgelopen 4 wedstrijden, met elk een eigen karakter, knap wist te winnen schaarde zich ineens bij de top 3 van de poule in plaats van bij de degradatiekandidaten. Hoopvol en met voorzichtig optimisme werden er stiekem kansen geroken.

De IJsselsteiners startte aanvallend met Britt, Joyce, Michael en captain Fabian. Zij wisten na een overtreding van de thuisploeg middels een vrije bal de eerste punten op het bord te zetten (0-1). De thuisploeg, eveneens gebrand op een overwinning en behoud van de koppositie, begon ook scherp aan de wedstrijd en wist te profiteren van fouten van Fortissimo (3-1). Fortissimo, dat ondanks het de gehele eerste helft achter de feiten aan liep, toonde strijdlust en liet Tiel niet zomaar de punten in huis liet houden. Er werden aan weerszijdes voornamelijk doelpunten geleverd in de vorm van schoten (7-5). In de slotfase van de eerste helft waren het de verdedigende Merel, Anniek, Daan en Andre welke het aanvallende spel van de thuisploeg effectief neutraliseerde zodat Fortissimo aan de andere kant de stand gelijk kon trekken (7-7).

In de rust werd duidelijk gemaakt dat Tiel niet op halve kracht de rust uit ging komen en dat wij dat zeker ook niet moesten doen. Dit was ook te zien in de start van de tweede helft. Beide teams gingen er weer vol tegenaan om de punten te veroveren. De hoofdmoot van de doelpunten waren opnieuw van afstand behalve de doorloopbal van de doorgebroken Merel (9-9).
Medio tweede helft was het de thuisploeg welke een gat wist te slaan in de score na een reeks van afstandsschoten (15-10). Met nog zo’n 13 minuten op de klok was het zaak voor Fortissimo om de bal te veroveren en zelf weer te gaan scoren. Het te nemen risico in de verdediging werd verhoogt en meerdere wissels werden toegepast. Vanuit het eigen team werden Vienna en Nicole ingezet, maar ook werden er debuten gemaakt door 2 junioren. Quinty verving Merel om druk te zetten op de rebound en Lars werd gebracht op de plaats van Daan voor zijn aanvallende talenten.
Helaas mocht het wisselende spel niet baten voor de IJsselsteiners, de doelpunten vielen wel, maar het tegenhouden van de thuisploeg wilde niet lukken. Beide ploegen wisten in de slotfase nog 4 keer te scoren wat resulteerde in een eindstand in het voordeel van Tiel (19-14).

Even voor tijd werd de doorgewinterde routine Anniek onder luid applaus gewisseld. Anniek last een korfbal-pauze in en gaat zich richten op de dikke buik en resulterende gezinsuitbreiding. Wij wensen haar, en Rogier, veel geluk. Tot die tijd aangebroken is verwachten we jullie nog wel wekelijks op de tribune natuurlijk!

Met nog 3 wedstrijden te gaan dit seizoen gaat Fortissimo zich opmaken voor een revanche op de uitwedstrijden bij De Vinken en Luno, waarbij die eerste op 9 maart is. We willen alle afgereisde supporters en F-side bedanken voor de luide steun en we zien elkaar weer over een week of 2 (bij de bingo)!

• Stef van Veenendaal
  • Teun van der Vusse