Fortissimo 2 opnieuw betere ploeg tegen koploper

Geplaatst 05-02-2019

Geplaatst door Ruben Visscher

Fortissimo startte de aanval met Joyce, Viënna, Joris en Fabian (c) waarvan de laatste direct succesvol met een doelpoging in de korfzone.
Ook de gasten begonnen scherp en de verdedigende Merel, Anniek, Andre en de meespelende Jelmer, welke de geblesseerde Michael en de aan S1 uitgeleende Daan verving, kregen gelijk een doelpunt te trotseren (1-1). Het grootste deel van de eerste helft ging gelijk op. Beide ploegen scoorden om-en-om tot aan een terechte 6-6 stand.

Richting de rust wist ACKC een voorsprong te pakken en deze vast te houden tot aan de rust (8-10). Tijdens de rust werden de klokken gelijk gezet; waar zitten hun zwaktes en op welke slimme manier gaan wij hier de punten binnen slepen.. Tot de tanden gewapend met energie kwam S2 uit de kleedkamers om voor eens en voor altijd af te rekenen met ACKC.

Britt verving Viënna en wist, samen met haar vakgenoot Joyce, vroeg in de tweede helft de stand gelijk te trekken (11-11). Helaas wisten de spelers uit IJsselstein deze inhaalslag nog niet vast te houden en wist ACKC nogmaals terug te slaan tot 12-14. Het bleek een laatste stuiptrekking.

In het laatste deel van de tweede helft bleken het de Ijsselsteiners die, net als vorige week, de meeste veerkracht in huis had. Met het reeds 4e doelpunt van Jelmer en de ingevallen Britt en de verzilvering van kansen vanaf de strafworpstip door de ‘zwaargewichten’ in beide vakken werd een prettige voorsprong uitgebouwd (15-17). De in de laatste tien minuten ingebrachte junior Dirk Jan mocht de laatste tik uitdelen en zette met een ver schot vanaf de zijlijn de eindstand neer op 18-15.

Na een zwaarbevochten wedstrijd vierde de IJsselsteiners de overwinning met een bittergarnituur en een shoarmaschotel in de kantine en blikt de ploeg terug op een zeer goede prestatie en een verdiende vergelding na het verlies in de eerste ronde. De conclusie luidde dat de volle tribune en de supportersvereniging een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan deze prestatie. Volgende week volgt de return tegen degradatiekandidaat HKC in Utrecht ... helpen jullie dan weer allemaal mee?

Namens Fortissimo 2
André van Haaften.