Fortissimo 1 stevig op stoom

Geplaatst 07-02-2019

Geplaatst door Marc Verhoeven

Afgelopen zaterdag mocht Fortissimo 1 aantreden tegen ACKC uit Almkerk. Fortissimo 1 zit, na de spannende wedstrijd tegen Vriendenschaar die gewonnen werd twee weken geleden en na de wedstrijd tegen Dubbel Zes die gemakkelijk gewonnen werd vorige week, in een goede flow en het was natuurlijk de bedoeling om dit vast te houden tegen ACKC. De vorige keer werd er verloren van ACKC dus wij hadden zeker wat recht te zetten, en er was geen betere manier om dat te doen in de volle Oever.

Doordat Tycho de hele week grieperig was en wat last had van zijn rug startte Daan op de plek van Tycho. ACKC schoot uit de startblokken en pakte vrij snel de voorsprong met 5-1. Fortissimo moest even op gang komen, en toen dat eenmaal gebeurt was kwamen we gelijk met 8-8. De kracht bij Fortissimo was hierbij dat er over alle schijven gescoord werd. In de eindfase van de 1e helft wist Fortissimo het zo slim te spelen om zelfs de voorsprong te pakken en deze voor rust nog uit te bouwen tot een voorsprong van 11-8.

In de tweede helft was het Fortissimo die uit de startblokken schoot en ging vrolijk verder met doelpunten maken. Wederom werd er over alle schijven gescoord en de supportersvereniging verzorgde de sfeer in de zaal waardoor het team nog meer energie kreeg. ACKC probeerde nog met wat wissels de zaken op orde te stellen maar dat hield Fortissimo niet tegen. Fortissimo heeft deze wedstrijd zakelijk uitgespeeld met een nette overwinning van 22-16. Een overwinning die zeker verdiend was en we met hard werken hebben binnengesleept.
Wij willen iedereen die ons heeft aangemoedigd bedanken voor de geweldige support.

Volgende week mogen wij om 21:00 aantreden in Utrecht tegen HKC, wij hopen onze flow door te zetten tegen HKC en hopen op jullie support. Het tweede speelt om 19:50 tegen HKC 3.

Joëlle

Wil je alle foto's bekijken, Lukas Bergman heeft ze gemaakt. Klik hier!

• Marli Heil