Fortissimo 2 verliest bij Luno

Geplaatst 13-01-2019

Geplaatst door Andre van Haaften

Het nieuwe jaar werd korfballend geopend met een oliebollen wedstrijd op maandag tegen Fortissimo 3, waar de gezonde onderlinge rivaliteit te merken was. Een goed begin van het jaar voor beide teams.

Fortissimo startte verdedigend met André, Daan, Britt en Anniek. In de aanval begonnen Vienna, Joyce, Joris en de gemiste, nu weer terug na een blessure, captain Fabian.

In de eerste helft werd duidelijk dat de teams zeker aan elkaar gewaagd waren. Er werd veel geschoten, wat zorgde voor doelpunten aan beide kanten. Helaas werd de eerste helft afgesloten met een 3 punten achterstand (10-7) door wat kleine foutjes in de slotfase van deze vermakelijke eerste helft.

In de kleedkamer werd duidelijk gemaakt dat het spel goed verliep, maar dat er meer rust moest worden genomen. Dit om te voorkomen dat iedereen al uitgespeeld was voor het einde van de wedstrijd.

Met de vanaf de bank ingekomen Merel en Nicole startte we de tweede helft en deze werd goed begonnen en beloond met 3 doelpunten op rij voor Fortissimo, wat ervoor zorgde dat het team weer helemaal terug was in de wedstrijd (10-10). Helaas moesten we in de tegenstander onze meerdere erkennen in de slotfase van de wedstrijd.

De spannende wedstrijd werd uiteindelijk afgesloten met een 3 punten verschil in het voordeel van de thuisploeg (14-11).

Volgende week treden beide teams thuis aan tegen Vriendenschaar uit Bodegraven. We hopen dat er weer een grote opkomst is, die ons mentaal komt steunen.

Joris O.

• Anne Leseman