Rob Maessen 40 jaar lid

Geplaatst 10-12-2018

Geplaatst door Webmaster

Op 29 november jongstleden is een afvaardiging van het bestuur bij Rob Maessen op bezoek geweest om samen te vieren dat hij al 40 jaar lid is van Fortissimo. Oprecht verrast deed Rob de deur open. Zijn vrouw Ellen had hem gevraagd thuis te blijven, omdat ze onverwachts ergens op visite zou gaan. Dat de kaarsjes bij de voordeur al aangestoken waren, dat vond Rob wel een beetje vreemd…..

In een vrolijke sinterklaas-ambiance vertelde Rob dat hij via zijn zus Annemarie met Fortissimo in aanraking is gekomen, maar dat hij niet altijd heeft gespeeld voor Fortissimo. Via een leraar van school heeft hij ook getraind in Eindhoven bij Deto, om daarna ook bij de studentenvereniging Atilla zijn korfbalkunsten te laten zien.  Rob heeft op veel manieren zijn korfbalsporen achtergelaten. Met het Internationale studentenkorfbal heeft hij mooie herinneringen aan de toernooien die hij heeft gespeeld in Duitsland, Engeland, Polen en Hongarije. Of zij iets gewonnen hebben? Ach… het ging om het plezier!

Ook aan zijn eigen pupillentijd heeft hij nog herinneringen, omdat zijn team toen veel mooie prijzen heeft gewonnen. Toen hij ouder werd, werd de prestatie wat minder belangrijk en heeft hij met veel plezier recreatief gespeeld in het 3de of 4de team van de vereniging. Nu speelt Rob nog een lekker balletje in het midweekteam.

Voor de vereniging heeft Rob veel betekend. Hij heeft altijd vrijwilligerswerk gedaan. Zo heeft hij in het bestuur, de kampcommissie, de jeugdtrainersbegeleiding en kantinecommissie gezeten. Ook nu is hij nog actief binnen de vereniging als trainer/coach van de E1.  Daarnaast is Rob altijd als trouw verenigingslid bij de jaarvergadering van de club aanwezig, waar hij op een positieve, betrokken wijze, kritische vragen stelt. Kortom, in Rob hebben we naast een korfballer in hart en nieren, ook een betrokken vrijwilliger binnen de club, waar wij heel blij mee zijn!
Rob, gefeliciteerd met dit prachtige jubileum, wij hopen jouw nog vele jaren, samen met je gezin op het Fortissimo veld terug te zien!

Namens het bestuur,
Johan Boer en Annemieke Verweij.

• Anne Leseman
  • Frans van Rooijen