Fortissimo wint van HKC

Geplaatst 07-12-2018

Geplaatst door Marc Verhoeven

Zaterdag 1 december stond de streekderby tegen HKC uit Utrecht op het programma. Vooraf was absoluut onduidelijk welke ploeg er aan het langste eind zou trekken. Vorig seizoen werd twee keer verloren en twee keer gewonnen, en de laatste wedstrijd op het veld was een gelijkspel.

Voor aanvang van de wedstrijd Fortissimo 1 – HKC 1 waren er al een aantal mooie wedstrijden gespeeld. Britt maakte al een verslag van de wedstrijd van Fortissimo 2. Ons publiek was zoals altijd in grote getalen aanwezig en met een nieuw spandoek liet FORTMANIA zich duidelijk horen vanuit VAK F! Ook de nieuwe mascotte FORTIE was van de partij. Na de doorloopballen van pupillen van de week Marissa en Amber uit de C-jeugd werd de wedstrijd aangevangen.

Onze eerste verdediging had de boel goed op orde, waardoor onze eerste aanval de tijd kreeg om te zoeken naar de beste tactiek om de tegenstander te bespelen. Toen deze tactiek bepaald was, werden er snel 2 doelpunten gemaakt. Helaas voor Fortissimo bleek HKC in de aanvallen daarna erg effectief middels hun aanvoerdster die slim gebruik maakte van de ruimte die ze kreeg. De eerste helft ging op deze manier aardig gelijk op. De meeste doelpunten vielen in dezelfde vakken, zowel aanvallend als verdedigend. Ruststand 10-8.

Na rust ging Fortissimo voortvarend van start, Anouk tekende voor de 11-8 en er leek een gat geslagen. Niets was echter minder waar. HKC kwam in korte tijd terug en kwam zelfs op 2 punten voorsprong. Er werd geknokt om elke bal en de sfeer werd iets minder gemoedelijk. Nu was het zaak voor Fortissimo om rustig te blijven, geconcentreerd te blijven verdedigen en afwisselend te blijven aanvallen. Met wilskracht en strijdlust kwam Fortissimo terug in de wedstrijd. Andre viel sterk in door 1 kans te promoveren tot 1 doelpunt en toen Anouk Fortissimo uiteindelijk wéér op 3 doelpunten verschil bracht, was de tegenstander uit Utrecht zo goed als verslagen.

De supporters van Fortmania waren aan het springen op de tribunes, want wat was het weer spannend. Er moesten nog 3 minuten worden uitgespeeld, maar daarin bleef het verschil 3 punten. Eindstand 21-18.

• Stef van Veenendaal
  • Teun van der Vusse