Fortissimo verliest eerste wedstrijd

Geplaatst 07-12-2018

Geplaatst door Marc Verhoeven

Op zaterdag 24 november stond ACKC uit Almkerk op het programma, onze eerste competitiewedstrijd in de zaal. Na een goede voorbereidingsperiode vertrokken wij met goede moed richting Almkerk. Na aardig wat landweggetjes en door kleine dorpjes heen waren we daar dan; in Almkerk, maar omdat de zaal in Giessen lag, moesten we nog 7 km. Martin had de griep te pakken, maar ondanks dat was hij toch van plan om de wedstrijd gewoon te gaan spelen.

Fortissimo startte scherp aan de wedstrijd en we pakte al snel een 0-2 voorsprong, deze wisten wij uit te bouwen naar een 3-7 voorsprong. Een aantal spelers van ons waaronder Martin (ondanks de griep) en Jasper waren lekker op schot, daarnaast speelden wij een lekker hoog tempo.  ACKC kwam vervolgens terug tot 2 doelpunten verschil. We gingen rusten met een tussenstand van 11-13.

Vroeg in de tweede helft moest Martin gewisseld worden en kwam Daan Lappee voor hem in de ploeg. Helaas veranderde ons hele spel in de tweede helft. Zo creëerde we geen goede kansen meer, maakten we veel fouten en haperde de doelpuntenmachine enorm. Er werd gewoonweg niet meer gescoord. Inez Boer en Joyce van Zwieten werden ingezet om aanvallend nog een verschil te maken.  Hoewel het bij ACKC af en toe ook moeizaam ging, bleven zij wel nog scoren. Dit heeft Fortissimo de das omgedaan en uiteindelijk is de uitstand 22-15 geworden in het voordeel van ACKC. De tweede helft was zeker onder ons niveau en we gaan er alles aan doen om dit niet nog een keer te laten gebeuren.

(Jasper met de gewonnen raket)

Wij willen alsnog alle meegereisde supporters bedanken voor de support en hopen zaterdag een bomvolle hal te zien, aangezien wij het gaan opnemen tegen een bekende ploeg. Ook hebben wij een leuk voorprogramma namelijk Fortissimo A1 tegen Synergo A1 om 15:35.

Groetjes Joëlle

• Cees Vink