Fortissimo 2 verliest in slotfase van Tiel 2

Geplaatst 09-12-2018

Geplaatst door Andre van Haaften

Fortissimo startte in de aanval met Britt, Anniek, Michael en Andre (c) welke in de eerste aanval maar 1 doelpoging nodig hadden om de score te openen met een schot van Britt (1-0). Ook de gasten uit Tiel begonnen scherp aan de wedstrijd en benutte ook direct hun eerst kans (1-1).

Na de vakwissel was het de beurt aan Vienna, Joyce, Joris en Jelmer, die op de plaats van de geblesseerde Fabian speelde. Na enkele schotkansen was het doorbraak van Jelmer welke met een strafworp beloond werd (2-1). Het tempo lag in beide vakken hoog, waar ook het andere vak van Tiel makkelijk de korf wisten te vinden en de stand weer gelijk trok middels een schot tegen Andre (2-2).

De gehele eerste helft werd gecontroleerd door de thuisploeg, lange aanvallen met veel kansen en snel afgebroken aanvallen van de tegenstander. Helaas werd de voorsprong niet groter dan 2 punten welke Tiel in de slotfase van de eerst helft geheel wist te dichten tot een gelijke ruststand (9-9).

Na de rust was het Tiel dat scherp aan de tweede helft begon en de eerder ingelopen score wist uit te bouwen tot een voorsprong (9-13). Fortissimo dat de slordigheid in het verdedigende spel eruit wist te halen daardoor aanvallend meer rust kreeg wist middels schoten van Britt en Inez de voorspong in te lopen (11-13). Fortissimo wist ook in het andere vak te profiteren van de gestokte aanvallen van Tiel, een schot van Vienna en een vrije bal van Joyce, waardoor de stand weer gelijk was (14-14).

In de slotfase van de tweede helft was het echter opnieuw Tiel dat slim gebruik maakte van de verdedigende foutjes en de aanvallende missers van de thuisploeg en 5 keer op rij wist te scoren (14-19). In de laatste minuten wisten voor Fortissimo in beide vakken de dames nogmaals de korf te vinden voor het op dat moment onvermijdelijke eindresultaat in het voordeel van de gasten (16-20).

Ondanks de uitkomst kijken we tevreden terug op de wedstrijd waar we nieuwe tactieken hebben getest en veel hebben geleerd.

Volgende week speelt Fortissimo 2, net als de hoofdmacht, uit bij De Vinken in Vinkeveen. We hopen dat jullie daar weer in volle getalen aanwezig zijn voordat we samen van de feestdagen gaan genieten.