Fortissimo 2 overklast in Vinkeveen

Geplaatst 16-12-2018

Geplaatst door Andre van Haaften

Categorie fortissimo 2

Beide teams hebben in de afgelopen weken alleen kunnen winnen van HKC uit Utrecht en stonden daarom met 2 punten op gelijke hoogte. Beide waren dus uit op een overwinning om enkele punten los te komen van de degradatiekandidaten.

Fortissimo startte verdedigend met Joyce, Vienna, Daan en Joris welke een snelle uitbal van de thuisploeg ontvingen en na de 3e pass het eerste doelpunt moesten trotseren (1-0). Fortissimo, welke aanvallend startte met Andre (c), Michael, Anniek en Britt, nam wat meer tijd voor haar eerste aanvallen, maar was zeker niet minder effectief. Het eerste doelpunt van de thuisploeg werd gecompenseerd door de zusjes Verweij; Britt met een schot en Vienna met een doorloopbal na de eerste vakwissel (1-2).

Het begin van de eerste helft verliep evenwichtig met schoten en doelpunten aan beide kanten (5-5). Helaas kon Fortissimo het Vinkeveens vermogen om te scoren vanaf ver niet evenaren noch neutraliseren en belande daardoor voor rust in een 3 punten achterstand (11-8).

In de rust maakte coach Visscher duidelijk dat het zeker niet het spel was van de thuisploeg welke het verschil maakte, maar dat de wil om elk duel te willen winnen miste in het collectief uit IJsselstein. Als de uitkomst van de wedstrijd in ons voordeel ging eindigen moest daar verandering in komen.

Helaas kon de opgestelde basis dit verschil ook in de start van de tweede helft niet brengen en wist de thuisploeg de voorsprong middels opnieuw schoten van afstand van 3 naar 6 doelpunten te tillen (14-8). Na wat wissels in de vakken wist Fortissimo weer wat weerstand te brengen en wat terug te doen voor de eigen stand (18-12).

De slotfase van de wedstrijd was gevuld met betere en leukere aanvallen door Fortissimo, waar we nog gematigd positief op kunnen terugkijken. De bekwaamheid waarop de Vinkeveeners op afstand wisten te scoren was niet in te lopen. Op de 3 vrije ballen en een strafworp na zijn de overige 17 doelpunten gemaakt op afstand.

Een gemiste kans voor Fortissimo om los te komen van de onderste plekken in de poule, maar een les om van te leren en op te reflecteren in de komende weken van (sportieve) rust.
Wij wensen iedereen alvast prettige feestdagen en een sportief 2019.

• Cees Vink