A PHP Error was encountered

Geplaatst 16-12-2018

Geplaatst door

Categorie scheidsrechters

Op 10 december zijn we van de Scheidsrechterscommissie bij Mart Blankert langs geweest om hem na velen jaren dienst als scheidsrechter in de bloemetjes te zetten. Mart kan na 43 jaar gefloten te hebben niet meer Privé, Werk en Fluiten combineren. Op zijn 12e is Mart in aanraking gekomen met korfbal, bij SMS in Utrecht is hij begonnen met korfbal. Na 5 jaar heeft hij de stap gemaakt om scheidsrechter te worden. Na een zware opleiding (was vroeger zo), voor een jury van 3 man moest hij affluiten.

Na een aantal jaren gespeeld en gefloten te hebben is Mart voor zijn werk in `98 naar het buitenland vertrokken. Hij heeft in Engeland gewoond en daarna in Japan. In Engeland heeft Mart ook een aantal wedstrijden gefloten, in Japan is dat helaas niet gelukt. Maar hoe mooi is het om te kunnen zeggen dat je internationaal scheidsrechter bent.

Mart heeft het fluiten met veel plezier gedaan, ging in het verleden met het openbaar vervoer naar diverse verenigingen om te fluiten, soms was het dan nog een stukje lopen, maar hij werd wel eens opgehaald vanaf het station. Ook wel met een keer met een Jaguar. (hoezo omkopen van de scheids). Bij Mart ging het niet altijd om het korfbal, of wel. Hij heeft het toch zo ver geschopt dat hij de semi finale mocht fluiten in Nederland, maar heeft dat aan zich voorbij laten gaan. Een weekend uitgaan met vrienden was ook erg belangrijk, maar zijn verjaardag liet hij schieten om de wedstrijd Dalto – Blauw-Wit te fluiten. Bizar.

Bij de midweek korfballen deed Mart ook graag, ook om zijn conditie op peil te houden. Als scheidsrechter moet je ook zorgen dat je goede conditie hebt, dan pas kun je je goed in zetten. En dat laatste is moeilijk geworden, vandaar dat Mart heeft gezegd te stoppen met fluiten.  Jammer vindt hij het alleen dat hij geen afscheidswedstrijd heeft kunnen fluiten.

Mart dank voor je inzet als speler en vooral als scheidsrechter bij Fortissimo, en zien je graag nog vaak op de vereniging.

• Marli Heil