Zelfs in Doesburg zijn ze erbij!

Geplaatst 02-11-2018

Het veldseizoen zit er bijna op, de laatste uitwedstrijden stonden op 27 oktober op het programma. Speciale dank namens de selectie voor onze trouwe achterban. Zelfs in Doesburg waren jullie aanwezig. Leuk om te zien dat jullie ook verre afstanden overbruggen. Nog leuker is te horen dat jullie hebben genoten van de wedstriijd! Namens de selectie bedankt! En dan Rivalen, een mooi complex, een groot terras en ontzettend veel doelpunten. Martin maakte er een verslag van.

Na overtuigende uitoverwinningen van zowel de A1 (10-15) als het 2e (11-17), was het aan ons om ook bij onze rode lantaarn-dragers 2 punten te veroveren en mee te nemen naar IJsselstein.

Op voorhand wisten we dat we moesten omgaan met traag spel en achter-verdedigen van de club uit het pittoreske Doesburg. In tegenstelling tot de thuiswedstrijd wisten we vandaag wél het geduld te bewaren en de beste kansen te zoeken.

De Doesburgers hadden al vrij snel in de gaten hoe de kaarten geschud waren, en konden weinig inbrengen tegen onze snelle, afwisselende aanvallen. Fraaie one-handers, mooie combinaties en geweldige bloks zorgden voor een aantrekkelijk spelletje. Zelf konden we de tegenstander over het hele veld onder druk zetten door geconcentreerd voor-te-verdedigen. Zo konden wij de meegereisde supporters trakteren op een leuke middag.

In de rust was het al gelukt om een flinke voorsprong op het bord te zetten (6-11), maar onze honger was nog niet gestild. Over alle schijven werd ook in de tweede helft  de korf gemakkelijk gevonden. Vooral Rody scoorde gemakkelijk en kreeg voor zijn 8 doelpunten ‘de raket van de wedstrijd’ van zijn teamgenoten. Het was ook fijn dat Inez na blessureleed weer kon schitteren in het eerste. De IJsselsteinse doelpuntenmachine stopte bij 27. De eindstand werd daarmee bepaald op 11-27.

Wat zijn wij trots op onze supporters. Heel bijzonder dat ook vandaag weer zo veel mensen de moeite hebben genomen om de wereldreis naar Doesburg (en terug) te ondernemen!

Volgende week (3 november 15.30 uur) mogen we nog eenmaal aantreden op onze oude, vertrouwde grasmat voordat deze wordt vervangen. Hopen op net zo’n lekker herfstzonnetje en een leuke wedstrijd. De tegenstander is dan van een ander kaliber dan vandaag, dus we gaan onze borst goed nat maken, zullen vol gas gaan en zullen alle steun goed kunnen gebruiken!

Martin.