Wat gaaf! Onze C1 speelt in de hoofdklasse

Geplaatst 30-11-2018

Geplaatst door Marc Verhoeven

Morgen (zaterdag) om 13:15 uur speelt de C1 hun allereerste thuiswedstrijd van dit zaalseizoen EN de eerste hoofdklasse korfbalwedstrijd in de Fortissimohal. Hoe gaaf is dat.

Dit jaar komt de C1 van Andre, Nadine en Susanne voor het eerst uit in de allerhoogste competie bij de C-jeugd, de hoofdklasse. De poule is loodzwaar, met De Meeuwen uit Putten, LDOK uit Gorredijk, KVZ uit Zutphen, ASVD uit Dronten, Unitas uit Harderwijk en afgelopen zaterdag tegen KV Drachten uit Heereveen.

De vele kilomters die deze jonge Fortissimo talenten gaan rijden om dit zaalseizoen te mogen korfballen is al een feest op zich. Want hoeveel McDonalds zitten er wel niet op de route (leuke pubquiz vraag).

Afgelopen zaterdag moest de C1 aftrappen in Heereveen, voor het eerst, dus ontzettend spannend. Ik was er niet bij, maar ik begreep dat het een hele leuke en spannende wedstrijd is geweest. Met gaaf korfbal, hoog tempo en bovenal een hele stoere ervaring. Want er zijn maar weinig spelers die later kunnen zeggen: "Ik heb in de hoofdklasse gekorfbalt!".

KV Drachten was een maatje te groot, maar morgen komt ASVD op bezoek. Heb jij als eens een C-wedstrijd in de hoofdklasse gezien? Om 13:15 kun je dat morgen doen, gewoon bij ons in de Fortissimohal.

Vanuit de selectie zullen er een aantal komen kijken, om onze jeugdtoppers aan te moedigen en  naar de overwinning te schreeuwen.

C1 zet hem op!!!!

Marc