Was jij erbij? Super Helden Dag 2018

Geplaatst 11-11-2018

Geplaatst door Marc Verhoeven

Wat een dag!

Om 08:00 uur in de auto, onderweg naar IJsselstein. Nog eventjes langs de hoofdsponsor voor een heerlijk ontbijtje en om 08:15 me melden bij de ingang van de Sporthal. Daar stond Jasper als eerste vroege vogel al te wachten en in de verte kwamen Inez en Fabian aanlopen met de sleutel.

Hal open, dozen met bidons optillen en nog iets onwennigs (want dit tijdstip is niet mijn favoriet) liepen we als eerste de Fortissimo hal binnen. Niet snel daarna druppelde de rest van onze selectie binnen, (bijna) allemaal netjes op tijd om met de voorbereidingen te beginnen voor de allereerste Fortisismo Super Helden Dag.

Het programma was van te voren al bedacht, de rollen waren verdeeld en de nodige aanmeldingen waren al doorgeven. Om 09:05 startte Martijn met de nu al legendarische woorden, “beste Fortissimo helden, leuk dat jullie er zijn”. We zijn begonnen!

Na een wel heel snel voorstelrondje van de selectie en de nodige uitleg splitsten de allerjongste kids zich op in kleine groepjes. De selectie had allerlei leuke spelletjes en korfbalopdrachten bedacht en zo bedacht, zo ook uitgevoerd.  47 Kids in de eerste groep, van schminken tot en met schottraining. Aan alles was gedacht.

Aan het einde van de heldenochtend moest er natuurlijk een groepsfoto gemaakt worden en werden de originele Fortissimo One Team One Dream bidons uitgereikt. Alle deelnemende kids kregen een voucher welke ze s’avonds konden inwisselen voor Friet en een heerlijke snack.

En toen dacht ik, net zoals veel andere selectieleden: pfff effe rust. Maar daar kwam de 2egroep aan. C, B, A-talenten van Fortissimo die voor een clinic schot naar de Fortissimohal gekomen waren. Allereerst liet Martijn de selectie zich even voorstellen en hun “kwaliteiten” benoemen en waren zelf de trainers Ruben en ikzelf ook de pineut.

Pak een bal, loop door de zaal en scoor! Pak een bal doe een truck en scoor! Pak een bal……..tja de gekste dingen leren met als uitkomst Focus op het schot. We zullen de komende wekens zien of het geholpen heeft.

Het slotstuk van de clinic is altijd: daag de selectie uit. Ook deze keer mochten de Fortissimo talenten iemand uit de selectie kiezen waartegen ze graag een 1 tegen 1, of in welke vorm dan ook, konden doen. Met opvallend veel succes, scoor binnen 25 sec en je wint!

De afsluiting is de traditionele groeps foto, ook hier bidons en natuurlijk de bon voor Friet en een snack. 12:45nUur uitgeteld zitten de selectieleden op de grond, een succesvolle ochtend met onze jeugd en natuurlijk de eerste activiteiten van de supportersvereniging.

En nu maar wachten,  ohnee kijken bij de C1, A2, A1 en toen mochten we weer :-)

De eerste Fortissimo dag heeft 95 nieuwe helden opgeleverd! Heerlijke wedstrijden en ontzettend veel foto’s en filmpjes door Lukas Bergman. Een nieuwe mascotte en natuurlijk de kantine vol met etende kids. Leuk!

Bedankt allemaal!

Marc

Bekijk de foto's van de clinic om 09:00 uur
Bekijk de foto's van de clinic om 11:00 uur

Programma volgende week zaterdag weer een hele dag korfbal in de Fortissimohal. Wij mogen om 18:30 en om 19:45 thuis oefenen tegen Weidevogels. Bekijk het hele programma hier.

Aansluitend is er de Fortissimo Pubquiz die bijna volgeboekt is met team, wil je nog meedoen? Meer informatie klik dan hier.