Punten blijven in Leusden voor Fortissimo 2

Geplaatst 09-10-2018

Geplaatst door Marc Verhoeven

Antilopen 5 - Fortissimo. Op een prachtige, zonnige zaterdag in oktober gingen wij met een volle tank benzine richting Leusden. Wij moesten spelen tegen Antilopen 5 en wij werden verwelkomt op een nieuwe accommodatie

Tijdens de voorbespreking hebben we de regels aangescherpt en de verwachtingen naar elkaar uitgesproken. En zijn de nieuwe vakken op scherp gezet. Wij waren klaar om te wedstrijd te starten. De eerste aanval was opzoek naar de goede kansen en dit resulteerde twee strafworpen die werden benut door André. De tegenstanders kwamen direct weer gelijk, wij konden de voorsprong niet behouden. Wij kwamen in een periode waarbij de doelpunten heen en weer vielen. Dit resulteerde in een ruststand van 9-8 in het voordeel van Antilopen.

In de rust kwamen Ruben en Marc met aanwijzingen voor beide vakken. Maar wat er vooral ontbrak was felheid, afwisseling en afronding.

De tweede helft hebben we hard gevochten. We namen de tips mee en deze waren te zien in het veld. Met spannende laatste vijf minuten werd vooral aan onze kant goed spel laten zien, wij konden de achterstand een stukje inlopen. In de laatste minuut hebben we nog 4 goede kansen gehad, maar helaas viel de gelijkmaker van André (net) buiten het fluitsignaal in de korf. Eindstand is 17-16 in het voordeel van Antilopen geworden.

De punten lieten wij achter in Leusden en namen deze niet mee naar Nuenen. Dit verlies was zuur, na vijftien minuten balen gingen wij richting Nuenen om ons eerste te steunen. Het was een rit van 80 minuten, maar dat was het waard! Want deze punten konden we gelukkig wel meenemen naar IJsselstein.

Het was een prachtige dag om te korfballen en naar de wedstrijden te kijken. Om 19.00 uur reden we IJsselstein binnen om de uiteindelijk lege benzinetank weer vol te gooien.

Aankomende zaterdag spelen we om 14.00 uur bij het bekende HKC. Het belooft een spannende wedstrijd te worden, want we hebben dezelfde aantal punten.

Sportieve groetjes van Vienna