Fortissimo laat niet zien wat het kan

Geplaatst 19-10-2018

Geplaatst door Marc Verhoeven

Zaterdag 13 Oktober was het tijd voor de selectie om af te reizen naar het bekende HKC (Utrecht). Vorig jaar troffen de selecties van Fortissimo en HKC elkaar maar liefst 4 keer. Bij deze 4 ontmoetingen wisten beide ploegen 2 maal in eigen huis te winnen. Wij wisten dus wat ons te wachten stond, dit keer wel punten meenemen uit Utrecht.

Om half 4 was het tijd om te beginnen aan de wedstrijd, vol goede moed en met veel meer supporters van Fortissimo langs de kant, dan de thuisploeg begon de wedstrijd.

Onze tegenstander had het vizier al snel op de korf had gezet, terwijl wij nog moeite hadden om in ons spel te komen. Zo keken wij al snel op tegen een onnodige stand van 5-1. Gelukkig kon Fortissimo zich herpakken en wist door 4 snelle treffers terug te komen naar 6-6. Vanaf dat moment leek het erop dat Fortissimo in haar spel was gekomen en zo het initiatief kon gaan nemen in de wedstrijd.

Door het baltempo wat omhoog te gooien wisten wij veel kansen te creëren en lange aanvallen neer te zetten. Het enige wat er nog ontbrak was iemand die de bal door de korf wist te mikken.
Wat wij niet voor elkaar kregen lukte de thuis ploeg wel, door meerde afstand schoten wist HKC de rust in te gaan met 10 doelpunten. Wij bleven helaas hangen op slechts 8 doelpunten. Niet tevreden over ons spel gingen wij op weg naar de kleedkamer. Het werd ons duidelijk dat de inzet en gretigheid om te winnen er zeker wel was, we moesten alleen met meer en duidelijkere afspraken gaan spelen.

Direct na rust pakte wij het initiatief gauw op, door middel van een afstand schot en een goed uitgespeelde doorloopbal wisten wij in 2 aanvallen weer op gelijke hoogte te komen.
HKC liet zich niet gek maken door onze snelle start en wist zelf snel 3 keer de korf te vinden. Wij schokken hier niet van en gingen snel door waar we de 2dehelft mee begonnen, door middel van snel spel en duidelijke afspraken wisten wij nu ook veel kansen te creëren. Hierdoor was duidelijk te merken aan onze tegenstander dat ze nerveus werden, en begonnen veel fysieke overtredingen te maken. Dit werd goed opgemerkt door de scheidsrecht en ging ook terechte stippen hiervoor uitdelen. Door veel goed acties wisten wij na de 13-10 achterstand weer terug te komen tot 14-14.

Met nog 10 minuten op de klok bleven de doelpunten vallen. Na een prachtige doorloopbal/jumpshot/one hander (we weten nog niet wat die nou deed) van Rody pakte wij de voorsprong. Vanaf dit moment wisten wij aan de goede kant van het score bord te blijven. Desondanks wist HKC 2 maal weer op gelijke hoogte te komen en pakte nog de voorsprong met 17-16. Door een benutte strafworp van Martin was de stand weer gelijk.
Met nog minder dan 30 seconden op de klok wist een speler van HKC door middel van een fysieke overtreding, Tycho naar de grond te werken. De scheids kon niet zien wat er gebeurde en besloot niet voor de overtreding te fluiten. Tycho moest dus zo snel mogelijk terug naar zijn tegenstander en wist hem ook nog te verdedigen, hierdoor werd het doelpunt van HKC afgekeurd.
De bal kwam voor de laatste keer in onze aanval, helaas wisten wij de bal net niet door de korf heen -te krijgen. Zo eindigde de wedstrijd in 17-17.

Een uitslag met gemengde gevoelens omdat wij wisten dat we hier 2 punten konden halen i.p.v. 1. Na de wedstrijd kreeg Tycho de raket van de dag trofee van het team. Tycho zorgde ervoor dat het 18dedoelpunt werd afgekeurd, en heeft zelf een goede wedstrijd neer gezet. Terug kijkend op deze matige wedstrijd was het super om weer zo veel supporters langs de kant te zien, alle supporters weer heel erg bedankt voor jullie komst.

Zaterdag is het alweer tijd voor de laatste thuis wedstrijd van de eerste helft veld. Deze dag zal een speciaal tintje hebben, omdat het de laatste keer is dat wij op onze oude vertrouwde grote velden spelen. Tijdens de zaalperiode zullen de grote velden van ons vervangen worden door nieuwe velden met de nieuwe afmetingen.
Het 2demag het om 14:00 uur gaan opnemen tegen Revival 2 uit Terschuur, Revival staat op dit moment op de eerste plek. Met slechts 1 verloren wedstrijd. Ons 2degaat er alles aan doen om zich herpakken na een 2 verloren wedstrijden.

Voor het eerste komt om 15:30 uur ook de koploper op bezoek, Ten Donck uit Ridderkerk mag het tegen ons gaan opnemen. Ten Donck speelt in de zaal eerste klasse en beschikt over meerdere ervaren spelers, waaronder een oud korfbal-league speler. De ploeg uit Ridderkerk heeft tot nu toe slechts 1 punt verspilt. Wij gaan er met zijn alle alles aan doen om van Ten Donck te winnen, en zo weer op gelijke hoogte te komen met de ploeg uit Ridderkerk.
Kom jij zaterdag ook om de selectie naar 2 overwinningen toe te juichen?

Hopelijk tot dan!

Jasper