Fortissimo 2 sluit seizoen af met pluspunten

Geplaatst 28-10-2018

Geplaatst door Andre van Haaften

Op een kille zaterdagochtend vertrok Fortissimo 2 naar Tiel. De ploeg uit de stad van Flipje was tevens de eerste competitietegenstander van Fortissimo en wist toen geen weerstand te bieden tegen het geweld uit IJsselstein (25-7). De return bleek echter niet zo eenvoudig en eeuwenoude oneliner bleek weer een feit: Tiel uit, altijd lastig.

Tiel '72 3 - Fortissimo 2

Fortissimo startte om tactische redenen verdedigend met Merel, Joyce, Daan en Andre. De eerste aanval van de thuisploeg werd hierdoor snel geneutraliseerd, de bal werd veroverd en naar het aanvalsvak gebracht. Het aanvalsvak van Fortissimo, onder leiding van captain Fabian met Anniek, Vienna, en Michael wist over Vienna de score te openen middels een doorloopbal (0-1).

Ook de opvolgende aanvallen van Tiel bleven scoreloos waardoor Fortissimo de tijd en ruimte kreeg om in de wedstrijd te komen. Na een actie naar binnen en een overtreding van de thuisploeg wist Vienna opnieuw te scoren, ditmaal vanuit een vrije bal (0-2).

Fortissimo wist in de beginfase de voorsprong uit te breiden naar 3 doelpunten, maar de thuisploeg liet dit keer niet zo makkelijk over zich heenlopen als bij de eerst ontmoeting. De aanvallende kracht kwam voornamelijk van de heren en over dit vlak wisten zij ook mee te scoren (4-5). Fortissimo wist echter aanvallend gevarieerder spel te brengen en gestaag de voorspong uit te bouwen voor een ruststand met dubbele cijfers (4-8).

De tweede helft startte Fortissimo niet met dezelfde concentratie als waarmee zij het einde de eerste helft het veld verlieten. De thuisploeg wist daardoor voor de 2e keer in de wedstrijd bijna op gelijke hoogte te komen door doelpunten over de heren (7-8). Het was tijd voor coach Ruben om in te grijpen en Bryan in te brengen op de plaats van Michael. Aan andere kant van het veld was het Joyce die na wat frustratie uitingen eindelijk de bovenkant van de korf wist te vinden en het scoren door Fortissimo weer voortzette.

In het vervolg van de tweede helft ging het tempo van Fortissimo omhoog en werd er door Tiel nog maar matig verdedigd wat de verleiding voor een doelpoging groot maakte. Echter werd er gezocht naar de betere kansen met daarmee het uitbouwen van de voorsprong en vergroten van de beleving. Met een aantal doorloopballen en opnieuw een onmogelijk doelpunt van Daan recht onder de korf werd de tegenstand gebroken. Aan het einde van de helft was het Andre die vanaf achter de korf het de laatste punten op het bord zetten (11-17).

Met een uiterst degelijk eerste helft van het veldseizoen gaat Fortissimo 2 de zaal in op een gedeelde 3e plaats in de poule met maar 3 punten achterstand op de koploper. De overgang naar de zaal gaat ook dit jaar niet zonder wisselingen. Na 8 wedstrijden nemen we afscheid van Bryan die, in combinatie met zijn werkschema ervoor kiest om een stapje terug te doen.

• Anne Leseman
  • Frans van Rooijen