"Fortissimo 1 & 2 laten koplopers puntenloos"

Geplaatst 26-10-2018

Geplaatst door Andre van Haaften

Fortissimo 2 - Revival 2

Om klokslag 2 uur klonk het fluitsignaal gegeven door Maarten Terwiel die de wedstrijd van Fortissimo 2 tegen Revival 2 leidde. De eerste aanval van de thuisploeg bestond uit Vienna, Anniek, Fabian (c) en Daan en de verdediging werd gevorm door Merel, Joyce, Bryan en Andre.

De aanval van Fortissimo had veel moeite om op gang te komen en wist in de beginfase van de wedstrijd moeizaam herhaling in de aanvallen te creëren. Ook Revival, welke naast koploper ook de best scorende ploeg is in de poule, had het zwaar tegen het verdedigingsvak van Fortissimo waar de aanvallen van de ploeg uit Terschuur net zo snel afgebroken werden als opgebouwd. Hierdoor bleef de brilstand lang op het bord.

De ploegen startte gelijkwaardig, wat ook te zien was bij de eerste vakwissel (1-1). Het verdedigingsvak van Fortissimo bleek echter uiterst effectief aanvallend en wist de eerste 2 aanvallen direct om te zetten in doelpunten en een voorsprong voor de thuisploeg (3-1). Ook de opvolgende aanvallen waren bij beide ploegen harmonieuzer dan de vorige. Middels een afstandsschot van Daan en een korte kans voor de uitploeg werd er gewisseld (4-2). Er werd zelfs snel gewisseld. Het is (de jarige) Bryan die een sprint trekt van korf tot korf en de dames flankeren de aanval, de diepe pass van Andre naar de op links lopende Merel wordt direct doorgespeeld naar Bryan welke met finesse wordt omgezet naar een succesvolle bovenhandse doorloopbal. Na wat protest van de tegenstander werd er gefloten voor de rust (5-2).

Gedurende de rust benadrukte coach Marc Verhoeven, die de afwezige Ruben Visscher verving, dat zowel het tempo als druk op de tegenstander in de korfzone omhoog moest. Na het fluitsignaal wist Fortissimo snel de voorspong uit te bouwen met doelpunten aan de dameskant (8-2). Het was duidelijk dat het niet de dag van de spelers van Revival was, want zij hadden weinig tot geen antwoord uit het uitlopende Fortissimo (9-3).

Fortissimo dat het tempo goed opvoerde creëerde meer kansen in de korfzone en maakte gebruik van de fouten van Revival. Er vielen daardoor in de slotfase nog enkele doelpunten, maar net als de ingebrachte wissels waren deze enkel nog voor de statistieken (13-5).

Ondanks dat voornamelijk het verdedigende werk vandaag tekenend was heeft de thuisploeg toch de koploper, welke nu de koploper niet meer is, met ruim dubbele cijfers weten te verslaan en dat biedt kansen voor de stand in de poule.

Fortissimo 1 – Ten Donck 1

Aansluitend was het tijd voor het IJsselsteinse vlaggenschip om kennis te maken met hun koploper. Echter bleef het leeg op de velden van Fortissimo. De ploeg uit Ridderkerk kwam niet opdagen en na 30 minuten na de aanvangstijd werd de wedstrijd gestaakt. De wedstrijd moet hoe dan ook binnenkort gespeeld worden, maar dit kunnen dure punten worden voor de koploper uit de poule.

Volgende week speelt Fortissimo 2 uit tegen hekkensluiter Tiel en reizen we daarna af naar Doesburg waar Fortissimo 1 het opneemt tegen Rivalen 1. We hopen dit met veel van jullie samen te kunnen doen voordat we weer gezellig de zaal in gaan.